سارا

کد مالیاتی ترکیه

0 گؤروش
یازار:‌

اگر قصد دریافت اقامت ترکیه را دارید؛ باید درباره کد مالیاتی ترکیه اطلاعات لازم را کسب کرده و پروسه دریافت کد مالیاتی را طی نمایید.


شما برای انجام هر اقدامی مانند اخذ کارت کیملیک، افتتاح حساب، ثبت شرکت، خرید ملک و… نیاز به اخذ کد مالیاتی ترکیه دارید تا بتوانید کارهای اداری خود را انجام دهید. البته دقت کنید که دریافت این کد به معنای پرداخت مالیات از سوی شما نیست و به عنوان یکی از مدارک شناسایی شما برای کشور ترکیه به شمار می‌رود. کد مالیاتی از طریق پاسپورت اخذ می‌شود و یک بار برای همیشه برای هر فردی صادر خواهد شد. کد مالیاتی در زبان ترکی به آن ورگی می گویند که در این مقاله به صورت کامل به نحوه دریافت و چگونگی انجام آن می‌پردازیم.


مدارک مورد نیاز برای دریافت کد مالیاتی ترکیه

برای اخذ کد مالیاتی باید مدارکی را تکمیل نمایید تا بتوانید این کد را دریافت کرده و به واسطه آن اقداماتی مانند باز کردن حساب بانکی و یا دریافت کیملیک و… را انجام دهید.


برای گرفتن کد مالیاتی باید اصل پاسپورت و آدرس محل سکونت تان را به همراه داشته باشید و فرم های مربوط به دریافت کد مالیاتی را در اداره مربوطه تکمیل نمایید.

کاربرد داشتن کد مالیاتی در ترکیه

کد مالیاتی مانند کد ملی است و 10 رقم دارد و برای انجام کارهای زیر مورد استفاده قرار می گیرد.


خرید خانه: برای آنکه بتوانید اقامت ترکیه از طریق خرید ملک داشته باشید؛ باید کد مالیاتی ترکیه را اخد کرده تا بتوانید کارهای اداری مربوطه را انجام دهید.


خرید وسیله نقلیه: اگر قصد خرید و یا فروش ماشین را دارید؛ باید ابتدا کد مالیاتی دریافت نمایید.


خرید مغازه: برای راه اندازی کسب و کار و یا خرید مغازه نیاز به داشتن کد مالیاتی دارید تا از نظر قانونی مشکلی برای تان ایجاد نشود.


دریافت اقامت: از آنجا که کد مالیاتی مانند شماره ملی می باشد، برای آنکه بتوانید در این کشور اقامت داشته باشید باید کد ورگی را دریافت نمایید.


دریافت چالیشما: اهمیت کد مالیاتی را می توان در امور اقتصادی و کاری بیشتر احساس نمود. به همین منظور اگر قصد دریافت اجاره کار را دارید؛ باید اقدام به دریافت این کد نمایید.


افتتاح حساب: بدون داشتن کد مالیاتی نمی توانید حساب بانکی داشته باشید.


ثبت شرکت: ثبت شرکت در ترکیه نیز نیازمند داشتن کد مالیاتی است.


نحوه دریافت کد مالیاتی در ترکیه

برای دریافت کد مالیاتی در ترکیه 2 راه دارید.


دریافت کد مالیاتی به صورت حضوری

دریافت آنلاین کد مالیاتی

دریافت کد مالیاتی به صورت حضوری

برای این منظور با همراه داشتن پاسپورت تان به اداره مالیات(Vergi Dairesi) مراجعه کرده و در همان روز کد 10 رقمی مالیاتی خود را دریافت نمایید.


دریافت آنلاین کد مالیاتی

اما اگر بخواهید به صورت آنلاین و غیر حضوری کد مالیاتی بگیرید؛ می توانید با مراجعه به سایت https://ivd.gib.gov.tr مشخصات خود را تکمیل کرده و با کپی دیجیتال از پاسپورت تان و داشتن سیم کارت ترک، کد مورد نظر را دریافت نمایید.



هزینه دریافت کد مالیاتی در ترکیه

دولت ترکیه برای رفاه حال بیشتر مهاجرین و افراد ساکن در کشور ترکیه خدماتی را به صورت رایگان ارائه می دهد. یکی از این خدمات دریافت کد ورگی می باشد که به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه ای می توانید این کد را از 2 روشی که در بخش پیشین توضیح دادیم؛ دریافت نمایید.


نحوه استعلام شماره مالیاتی

با توجه به ان که شماره مالیاتی یکبار برای هر فردی صادر می شود؛ اگر کد منحصر به فرد خود را فراموش کردید؛ می توانید از طریق سایت اداره مالیات ترکیه کد ورگی خود را استعلام بگیرید. برای این منظور کافیست شماره پاسپورت خود را وارد نمایید تا کد مالیاتی تان نمایش داده شود.

آردینی اوخو
شنبه 28 اسفند 1400
بؤلوملر :

قوانین رانندگی در ترکیه

0 گؤروش
یازار:‌

قوانین رانندگی در ترکیه

قوانین رانندگی در ترکیه، اولین موضوعی است که باید قبل از خرید ماشین با آن آشنایی کامل داشته باشید. زیرا رانندگی در ترکیه مانند ایران پیچیدگی ها و سختی هایی دارد. مخصوصاً در شهر استانبول به دلیل ازدحام و شلوغی، تسلط بر قوانین رانندگی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

البته پیشنهاد می کنیم به دلیل قیمت بنزین و شلوغی استانبول، در این شهر از وسایل عمومی استفاده نمایید تا در زمان و هزینه ها صرفه جویی شود. اما با این حال اگر قصد رانندگی دارید؛ بعد از گرفتن گواهینامه ترکیه ، باید بر قوانین رانندگی در ترکیه مسلط شوید.

قوانین راهنمایی و رانندگی ترکیه

اولین قانونی که هنگام رانندگی در این کشور باید رعایت نمایید؛ حق تقدم عابرین پیاده می باشد. به عنوان مثال، در گردش به راست، حق تقدم با عابر است و یا در نزدیکی خطوط عابر پیاده باید سرعت خودتان را کاهش دهید.

در هنگام رانندگی در کشور ترکیه مانند ایران، حفظ فاصله طولی اهمیت زیادی دارد. به دلیل ترافیک سنگین و همچنین آزادی تردد حیوانات، گاهی موجب می شود که رانندگان ترمزهایی پیش بینی نشده را انجام دهند که در صورتی که فاصله طولی مناسب را رعایت نکنید؛ منجر به تصادف می گردد.

حرکت در باند مورد نظر و بین خطوط نیز از قوانین رانندگی در ترکیه به شمار می رود.

همچنین باید به علائم و چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز دقت کافی را داشته باشید در غیر اینصورت جریمه می شوید.

مهم ترین قانون در هنگام رانندگی در ترکیه، بستن کمربند می باشد که مردم ترکیه به آن پایند هستند. علاوه بر آن، صحبت کردن با تلفن همراه نیز شامل جریمه می شود اما صحبت با هنزفری مشکلی ندارد.

رانندگی در هنگام مستی و سوار کردن مسافر با ماشین شخصی نیز شامل جریمه خواهد شد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

اداره کل راهداری ترکیه، تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در سطح شهرهای ترکیه نصب کرده است که به طور کلی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی در ایران تفاوت زیادی ندارد اما بهتر است قبل اقدام به رانندگی در کشور ترکیه، با تابلوها آشنایی بیشتری پیدا کنید تا بتوانید در اجرای قوانین رانندگی در ترکیه عملکرد بهتری داشته باشید.

مدارک مهم هنگام رانندگی در ترکیه

زمانی که اقدام به رانندگی در کشور ترکیه می کنید؛ گواهینامه، بیمه ماشین، فیش واریزی مالیات خودرو، کارت ماشین، معاینه فنی و کارت معاینه اگزوز باید همراه تان باشد و در صورت نبود آنها دچار جریمه می شوید.

نکات مهم برای رانندگی در ترکیه

برای رانندگی در کشور ترکیه، باید بالای 18 سال باشید و از نشستن افراد پایین 12 سال در صندلی جلو ماشین خودداری نمایید. همچنین معمولاً برای سبقت گرفتن و یا تغییر لاین، از راهنما استفاده نکرده و با بوق یا چراغ به سایر رانندگان این موضوع را اطلاع می دهند.

قیمت جریمه های رانندگی در سال 2022

با توجه به آن که به تازگی وارد سال 2022 شده ایم، تعرفه های دقیقی از تخلفات رانندگی در ترکیه منتشر نشده است اما در ادامه با توجه به قیمت های جریمه رانندگی در سال 2021 به صورت حدودی به تعرفه جریمه 2022 اشاره می کنیم.

  • نبستن کمربند: 1200 لیر
  • رد شدن از چراغ: 1000لیر
  • استفاده از تلفن همراه: 600 لیر
  • پارک ماشین در مکان های ممنوعه: 800 لیر
  • مقاومت برای تست الکل: بار اول 1100 لیر و بار دوم 3300 لیر و بار سوم 4100 لیر
  • عدم داشتن بیمه: 1100لیر
  • نداشتن گواهینامه: 10000لیر
  • نداشتن معاینه فنی: 1000 لیر
  • رانندگی در مسیر مخالف: 2200 لیر

دقت کنید که قیمت های ارائه شده به صورت حدودی می باشد.

 

دریافت تخفیف جرائم رانندگی ترکیه

در صورتی که در کشور ترکیه دچار جریمه رانندگی شدید؛ اگر نهایتاً تا 15 روز اقدام به پرداخت آن نمایید؛ از 25 درصد تخفیف بهره مند می شوید در غیر اینصورت تخفیف شامل حال شما نمی شود.

همچنین اگر تا پایان ماه جریمه خود را پرداخت نکنید؛ با 5 درصد افزایش مبلغ جریمه رو به رو خواهید شد.

نحوه استعلام جرائم رانندگی برای کشور ترکیه

اگر می خواهید میزان تخلفات رانندگی خود را در کشور ترکیه بدانید؛ می توانید از طریق سایت راهداری ترکیه با وارد کردن پلاک خودرو، میزان آن را متوجه شوید.

آردینی اوخو
پنجشنبه 26 اسفند 1400
بؤلوملر :

تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا

0 گؤروش
یازار:‌

اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید؛ باید به این موضوع دقت نمایید که به دلیل شیوع بیماری کرونا پروسه دریافت اقامت ترکیه دستخوش تغییراتی شده است که باید با توجه به این موضوع مراحل دریافت اقامت ترکیه را طی نمایید.

به طور کلی، افراد ایرانی می توانند به مدت ۸۹ روز بدون داشتن کیملیک در کشور ترکیه اقامت داشته باشند اما بعد از این مدت باید به یکی از شیوه های زیر اقامت ترکیه را بگیرند.

  • اقامت ترکیه از طریق خرید خانه
  • اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری

و…

دقت نمایید که برای دریافت اقامت ترکیه باید پاسپورت شما انقضای کافی را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید اقامت از طریق اجاره خانه را به مدت ۲ سال دریافت نمایید، باید پاسپورت تان نیز انقضای کافی را داشته باشد در غیر اینصورت کمتر از ۲ سال به شما تعلق می گیرد.

نحوه تمدید اقامت ترکیه

برای تمدید اقامت ترکیه با توجه به نوع اقامتی که دارید؛ متفاوت است. در ادامه به تمدید هر یک از انواع اقامت های ترکیه می پردازیم.

  • تمدید اقامت تحصیلی ترکیه
  • تمدید اقامت با خرید ملک
  • تمدید اقامت با سرمایه گذاری
  • تمدید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

تمدید اقامت تحصیلی ترکیه

تمدید اقامت تحصیلی ترکیه بر اساس میزان سال های مورد نیاز برای اتمام دوره آموزشی تان است. به عنوان مثال اگر شما دانشجوی کارشناسی هستید؛ به مدت ۴ سال می توانید اقامت تحصیلی ترکیه را داشته باشید.

یکی از راه های دریافت پاسپورت کشور ترکیه داشتن اقامت از طریق اجازه کار یا سرمایه گذاری به مدت ۵ سال است.

در اقامت تحصیلی، نصف سال های تحصیل تان جزء ۵ سال لازم برای دریافت پاسپورت محاسبه می شود. به این معنا که شما ۴ سال دانشجوی کارشناسی هستید. نصف سال­های تحصیل تان یعنی ۲ سال از ۵ سال مورد نیازتان برای دریافت پاسپورت را در زمان تحصیل طی می­کنید. و بعد از اتمام دانشگاه اگر بدون ایجاد وقفه وارد بازار کار شده و اجازه کار دریافت نمایید؛ بعد از گذشت ۳ سال می توانید پاسپورت این کشور را بگیرید. در حالی که در شرایط عادی، افراد باید ۵ سال اجازه کار داشته باشند تا بتوانند برای پاسپورت اقدام نمایند.

تمدید اقامت با خرید ملک

تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونا2

اگر ملکی  در کشور ترکیه خریداری نمایید؛ اقامت سالانه این کشور را اخذ می کنید که باید هر سال برای تمدید آن اقدام نمایید، چنانچه قصد اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک را دارید املاک تکینکوگروپ را در صفحه خرید خانه در ترکیه مشاهده نمایید.

تمدید اقامت با سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری یکی از شیوه های دریافت اقامت این کشور است. به عنوان مثال شما ثبت شرکت در کشور ترکیه انجام داده اید و اقامت یک ساله و در بعضی از شرایط ۲ ساله دریافت می کنید. برای تمدید اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید به مدت ۵ سال آن را به صورت متوالی تمدید نمایید تا بتوانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

تمدید اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

اقامت ترکیه با اجاره خانه جزء متداول ترین و رایج ترین نوع دریافت اقامت است. زیرا اکثر افراد برای تجربه و شناخت بیشتر از محیط، برای سال های ابتدایی اقدام به اجاره خانه می کنند. در گذشته به صورت سالانه و بدون محدودیت این نوع اقامت تمدید می شد اما در سال ۲۰۲۰ دولت ترکیه قانونی را مبنی بر امکان استفاده از اقامت توریستی ( اقامت از طریق اجاره ملک) فقط برای سال اول تصویب نمود. اما با شیوع ویروس کرونا، این قانون لغو شده و تمامی اقامت های توریستی تمدید شد. اما با کاهش این ویروس، سختگیری هایی مبنی برای تمدید این نوع اقامت ایجاد شده است و به صورت رندُمی تمدید می شود. به عنوان مثال در اواخر سال ۲۰۲۱ افرادی که برای دریافت اقامت توریستی در شهر ازمیر اقدام کردند؛ ریجکت شدند در حالی که در شهر استانبول مورد قبول قرار می گیرفت.

اما به طور کلی، دولت ترکیه برای این نوع اقامت قوانین سختی را قرار داده است و در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۰ برابری بیمه که موجب افزایش هزینه های دریافت اقامت از طریق اجاره خانه شد؛ راه را برای افراد سخت نمود.

این نوع اقامت پر ریسک ترین شیوه برای اقامت در ترکیه می باشد زیرا امکان عدم تمدید در آن وجود دارد.

شرایط جدید تمدید اقامت ترکیه

در دوران کرونا قوانین دریافت اقامت و یا تمدید آن دستخوش تغییراتی شده است اما اصلی ترین و تاثیر گذار ترین آن، مدت زمان دریافت راندوو می باشد. راندوو به معنی قرار ملاقات است. زمانی که شما اقدام به دریافت کیملیک می کنید بعد از ثبت نام در سایت مربوطه، تاریخی برای ارائه مدارک تان ارسال می شود که در زمان کرونا این جلسه با تاخیر برگزار می گردد و ممکن است ۲ ماه بعد از ثبت نام شما امکان ارائه مدارک حاصل گردد. به همین دلیل بهتر است به سرعت اقدام به شروع پروسه دریافت اقامت نمایید تا قبل از پایان ۸۹ روز، بتوانید کیملیک خود را دریافت کنید در غیر اینصورت مجبور به ترک خاک خواهید شد.

منبع:

https://pulbank.ir/%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7/

آردینی اوخو
سه شنبه 24 اسفند 1400
بؤلوملر :

بهترین مراکز خرید در استانبول

0 گؤروش
یازار:‌

یکی از مقاصد اصلی گردشگری، شهر استانبول است که سالانه ایرانیان زیادی برای خرید و تفریح به این شهر سفر می کنند. به همین دلیل یکی از مهم ترین اطلاعاتی که قبل از سفر به ترکیه باید کسب نمایید؛ بهترین مراکز خرید در استانبول است که در این مقاله به برخی از بهترین پاساژهای  شهر زیبا و توریستی استانبول می پردازیم.

بهترین مراکز خرید استانبول

پاساژهای زیادی در استانبول وجود دارد که با توجه به منطقه سکونت تان می توانید نزدیک ترین مرکز خرید را انتخاب نمایید. اما در ادامه به بهترین مراکز خرید در استانبول اشاره می کنیم تا بتوانید تجربه خریدی لذت بخش را داشته باشید.

  • مرکز خرید وادی استانبول
  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید زورلو سنتر
  • مرکز خرید فروم استانبول
  • مرکز خرید جواهیر
  • مرکز خرید خیابان استقلال

مرکز خرید وادی استانبول

وادی استانبول منطقه ای مسکونی_تجاری است که در منطقه ماسلاک واقع شده است. این منطقه که دارای برج های لوکس مسکونی، هتل، برج های اداری، پارک و مرکز خرید است یکی از مقاصد گردشگران برای خرید به شمار می رود. علاوه بر آن که می توانید از وادی استانبول به سمت جنگل بلگراد که یکی از جنگل های زیبا و مفرح استانبول به شمار می رود نیز رفته و شب را در کلبه های زیبای این منطقه بگذرانید.

در مرکز خرید وادی استانبول می توانید تمامی برندهای معروف را دیده و از آنها خرید نمایید، از جمله برندهایی که در این مرکز خرید می توان دید:

 

نام برندنام برند
آدیداسپولو
ایپک یوللاکوست
ماسیمودوتیماتمازل
ماوینتورک
نایکاسترادیواریوس

آدرس:Vadistanbul Shopping Mall, Ayazağa, Azerbaycan Cd. No: 3/C, 34396 Sarıyer/İstanbul

 

مرکز خرید ایستینیه پارک

یکی از بهترین مراکز خرید در استانبول، ایستینیه پارک است که در خیابان کادسی واقع شده است. ایستینیه پارک جزء لوکس ترین و گران ترین مراکز خرید استانبول به شمار می رود که افراد مشهوری را می توانید در این مرکز خرید ببینید.

همچنین قادر خواهید بود که در ایستینیه پارک از آکواریوم آن دیدن کرده و برندهای مطرحی مانند زارا، شنل و… را مشاهده نمایید، برخی از برندهایی موجود در این مرکز خرید:

آردینی اوخو
یکشنبه 22 اسفند 1400
بؤلوملر :

مهاجرت به ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه در کوتاهترین زمان

0 گؤروش
یازار:‌

برای اخذ پاسپورت ترکیه روش های زیادی وجود دارد که به کمک انها می توان در یک مدت زمان کوتاه شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور را دریافت کرد. استفاده از شیوه های سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور، باعث رشد و افزایش کیفیت زندگی می شود. به همین دلیل در این مقاله به صورت جامع و کامل به روش های اخذ شهروندی ترکیه می پردازیم.

اخذ شهروندی ترکیه با اجازه کار

یکی از شیوه هایی که می توان به وسیله آن اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه نمود؛ دریافت اجازه کار است.

اجازه کار و یا چالیشما ایزنی به معنی آن است که کارفرما برای شما بیمه رد کند. به این صورت شما اجازه کار دریافت می کنید.

به صورت کلی، زمانی که شما اقامت ترکیه را اخذ نمایید؛ اجازه کار ندارید و اگر جایی مشغول به فعالیت و درآمد زایی شوید؛ اصطلاحاً کار سیاه انجام داده اید. اما اگر می خواهید به صورت قانونی در کشور ترکیه فعالیت نمایید؛ باید کارفرما شما را بیمه نماید. البته به دلیل آن که بیمه افراد خارجی نسبت به بیمه نیروی ترک هزینه بیشتری دارد و باید کارفرما به اداره کار ترکیه ثابت نماید که نیرویی با تحصص شما در کل کشور ترکیه وجود ندارد تا بتواند برای شما اجازه کاردریافت نماید؛ معمولاً افرادی که تخصص بالا و یا توانایی منحصر به فردی دارند، می توانند چالیشما ایزنی دریافت کنند.

بعد از گرفتن اجازه کار، در صورتی که 5 سال به صورت متوالی اقامت از طریق اجازه کار را تمدید کنید؛ می توانید اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه نمایید.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

متداول ترین روش برای دریافت شهروندی، خرید ملک در ترکیه می باشد. در این شیوه باید ملک مورد نظر ارزشی بالای 250 هزار دلار را داشته باشد تا منجر به اخد پاسپورت ترکیه شود.

اما هنگام خرید ملک به این موضوع دقت نمایید که خانه مورد نظرتان نباید تا 3 دست قبل از شما توسط فرد خارجی خریداری شده باشد و همچنین بعد از خرید نیز، تا 3 سال امکان فروش آن را نخواهید داشت.

همچنین، قبل از خرید ملک به سند آن نیز دقت نمایید تا دچار مشکل نشوید. پیشنهاد می کنیم قبل از پرداخت وجه، اقدام به استعلام خانه کرده تا بدهی و یا مشکلای نداشته باشد.

علاوه بر آن، می توانید با خرید چند ملک که مجموع انها 250 هزار دلار می شود نیز اقدام به دریافت شهروندی ترکیه نمایید.

البته می توانید ملکی کمتر از 250 هزار دلار را نیز خریداری کنید و بعد از گذشت 5 سال برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام نمایید.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

از دیگر روش های اخذ پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت می باشد. شما با تاسیس شرکتی در کشور ترکیه و استخدام 5 نیروی ترک و بیمه کردن آنها، می توانید علاوه بر دریافت اجازه کار، بعد از گدشت 5 سال اقدام به دریافت پاسپورت کشور ترکیه نمایید.

دریافت پاسپورت ترکیه به وسیله ازدواج

یکی از روش هایی که می تواند به شما شهروندی ترکیه را اعطا نماید؛ ازدواج با فردی ترک تبار می باشد. البته نباید ازدواج صوری انجام دهید و باید به صورت واقعی باشد. زیرا دولت ترکیه 3 سال شما را کنترل می کند و سپس بعد از گذشت 3 سال می توانید برای پاسپورت ترکیه اقدام نمایید.

دقت کنید که فرد ترک تبار نباید سو پیشینه داشته باشد.

دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در بانک

یکی از روش هایی که تکنیکوگروپ به شما برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه پیشنهاد می دهد؛ سرمایه گذاری در بانک های این کشور می باشد. شما می توانید مبلغ 500 هزار دلار را به مدت 3 سال در بانک های ترکیه سرمایه گذاری نمایید و سپس برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله به روش های اخذ شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه اشاره کردیم. امیدواریم بتوانید بهترین روش را برای اخذ پاسپورت این کشور انتخاب کرده و از امکانات ترکیه بهره مند شوید.

در نهایت نیز به این نکته اشاره می کنیم که تحصیل در ترکیه نمی تواند برای شما موجب دریافت پاسپورت شود و فقط شامل اقامت کوتاه مدت می گردد.

البته دریافت مدرک از هر کشوری راه را برای کاریابی و اشتغال در ان کشور هموار می سازد. به همین دلیل با تحصیل در کشور ترکیه می توانید به سرعت جذب بازار کار شده و چالیشما ایزنی دریافت نمایید.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.smtnews.ir/article/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86

آردینی اوخو
جمعه 20 اسفند 1400
بؤلوملر :

برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟

0 گؤروش
یازار:‌

شما به دلایل مختلفی ممکن است مایل به خرید خانه در ترکیه باشید که البته مهم ترین آن ها، دریافت اقامت ترکیه و در پی آن حق شهروندی و پاسپورت ترکیه است. همان طور که احتمالا می دانید بسته به شهر مورد نظر شما و حتی محله و منطقه ای که در آن به جستجوی ملک مورد علاقه خود هستید، قیمت خرید  خانه در ترکیه متفاوت خواهد بود.  از این روی بسته به این که تا چه اندازه بودجه برای خرید ملک مورد نظر خود انتخاب کرده باشید، می توانید در محله های مختلف شهرهایی چون استانبول، آنکارا، ازمیر و ... به خرید واحد مسکونی اقدام کنید.

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه تقریبا راحت تر از چیزی است که باید برای خرید خانه در ایران متحمل شوید. در حقیقت قیمت ملک در ترکیه در یک تناسب سازی با قیمت ملک در ایران، بسیار مناسب تر بوده و شما می توانید با پرداخت مبلغی کمتر از چیزی که باید در ایران برای خرید یک واحد آپارتمانی پرداخت کنید، در ترکیه واحد مسکونی مناسب خود را خریداری کنید.

به طور مثال امکان خرید آپارتمان در شهر استانبول با پرداخت مبلغی بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان را خواهید داشت. همین طور در شهرهای ارزان تر دیگر ترکیه و حتی حومه شهر استانبول نیز امکان خرید آپارتمان با قیمت های به مراتب کمتر از این وجود دارد.

چطور در ترکیه خانه ارزان قیمت بخریم؟

اگر تصمیم به خرید خانه ارزان قیمت در کشور ترکیه دارید، باید پیش از هر چیزی از خرید خانه های ویلایی صرف نظر کنید. این باعث می شود که به سمت خرید واحدهای آپارتمانی بروید که غالبا قیمت ارزان تری دارند.

همین طور اگر ملکی با سن بنای بالاتر انتخاب کنید، طبق همان فرمول همیشگی که در سراسر جهان برقرار است، قیمت در مقایسه با خرید یک ملک نوساز، به مراتب پایین تر خواهد بود.

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

اگر تصمیم به زندگی در یکی از بهترین شهرهای کشور ترکیه را دارید، استانبول احتمالا از نخستین گزینه های شما خواهد بود. البته هزینه های زندگی در شهری مانند استانبول نیز به مراتب بیشتر از هزینه هایی خواهد بود که در شهرهای ارزان تر می پردازید.

شما می توانید محیط زندگی جذاب و مدرنی را در شهرهایی چون آنتالیا و ازمیر نیز به دست آورده و تجربه کنید. شهر ساحلی آنتالیا، دارای جذابیت های فوق العاده ای بوده و اگر بتوانید یک کسب و کار توریستی در این شهر راه اندازی کنید، زندگی و کار برای شما در ترکیه، به شکل توأم پیش خواهد رفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

آردینی اوخو
یکشنبه 8 اسفند 1400
بؤلوملر :

شرایط کار در ترکیه؛ برای کار در ترکیه باید چه شرایطی داشته باشیم؟

0 گؤروش
یازار:‌

یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه، گرفتن ویزای کاری و به دست آوردن موقعیت شغلی در این کشور است. البته باید در نظر داشته باشید که برخی از مشاغل در کشور ترکیه برای اتباع خارجی ممنوع بوده و تنها پس از به دست آوردن پاسپورت ترکیه و حق شهروندی این کشور، امکان اشتغال در این مشاغل را خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط کار در ترکیه کلیک کنید

امتیازات کار در ترکیه

در صورتی که موفق به استخدام درکشور ترکیه شده و بتوانید برای حداقل 5 سال، با ویزای کاری اقامت موقت خود را تمدید کنید، پس از آن اقدام برای اخذ تابعیت و حق شهروندی ترکیه وجود خواهد داشت.

همین طور در صورتی که مهاجرت کاری به کشور ترکیه داشته باشید، می توانید از خدمات بهداشت و درمان رایگان در این کشور استفاده کنید.

برای تمامی نیروهای کار در ترکیه حق بیمه رد شده و پس از عبور از سن بازنشستگی و احراز شرایط آن، می توانید از حقوق بازنشستگی نیز در این کشور، بهره مند شوید.

شرایط کار در ترکیه

از جمله شرایط کار در ترکیه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلیه متقاضیان اشتغال در کشور ترکیه از اتباع خارجی، باید 2 ماه دوره آزمایشی را در موقعیت شغلی بگذرانند. البته در این دوران پرداخت حقوق باید طبق مقررات انجام شود. در این مدت 2 ماه، در صورتی که کارفرما به هر علتی از کارکرد نیروی کار ناراضی باشد، می تواند بدون پرداخت جریمه، موضوع همکاری را خاتمه دهد. به همین شکر در صورتی که فرد نیز از اشتغال در ردیف شغلی خود به هر علتی ناراضی باشد، می تواند پیش از به پایان رسیدن این مدت 2 ماه آزمایشی، محل کار خود را ترک کرده و در شغل دیگری مشغول به کار شود. در این حالت برای این شخص نیز جریمه ای متصور نخواهیم بود.

 

دریافت ویزای کاری چقدر زمان می خواهد؟

در صورتی که از سوی یک کارفرمای ترکی، تقاضای استخدام داشته باشید، دریافت ویزای کاری شما حداکثر 30 روز کاری، زمان نیاز خواهید داشت.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری ترکیه

برای دریافت ویزای کاری ترکیه، مدارک زیر را باید آماده کرده باشید:

  • دو قطعه عکس جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک تحصیلی + ترجمه
  • پیشنهاد کاری یا قرارداد کاری از سوی کارفرمای ترک
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدار ک مبتنی بر تمکن مالی

 

انواع گواهی اجازه کار در ترکیه

انواع گواهی اجازه کار در ترکیه به شرح زیر هستند:

  1. گواهی اجازه کار به شکل موقت: هزینه دریافت اجازه کار (چالیشما ایزین) به شکل موقت، معادل 1042.9 لیر است.
  2. گواهی اجازه کار به شکل نامحدود: هزینه دریافت گواهی اجازه کار (چالیشما ایزین) به شکل نامحدود، معادل 1043.6 لیر می باشد.
  3. گواهی اجازه به کار مستقل: هزینه دریافت گواهی اجازه کار (چالیشما ایزین) به شکل مستقل، 1043.6 لیر خواهد بود.

مشاغل کاری غیرمجاز در ترکیه برای اتباع خارجی

همان طور که اشاره کردیم برخی از مشاغل کاری در کشور ترکیه در حال حاضر برای اتباع خارجی، غیرمجاز اعلام شده اند. البته این امکان وجود دارد که طی سال های آینده این مشاغل در زمره مشاغل مجاز برای اتباع اعلام شوند و قطعیت همیشگی برای این ممنوعیت ها نخواهیم داشت. از این روی لازم است که هر سال با دنبال کردن اخبار مربوط به مشاغل مجاز برای اتباع خارجی در ترکیه، نسبت به استعلام این ردیف های شغلی اقدام کنید.

آردینی اوخو
شنبه 7 اسفند 1400
بؤلوملر :

آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟

0 گؤروش
یازار:‌

ترکیه یکی از کشورهای زیبا و توریستی خاورمیانه، و مقصد محبوب ایرانیان مهاجر متقاضی اقامت است. به ویژه طی چند سال اخیر که اغلب افراد تحصیل کرده و متخصص با مشکل اشتغال یا ادامه تحصیل مواجه شده اند، تقاضا برای مهاجرت به این کشور نیز رو به افزایش است، و افراد بیشتری به دنبال آگاهی از شرایط مهاجرت به ترکیه هستند. اگر شما هم به فکر مهاجرت به ترکیه هستید و نمی دانید از چه روشی می توانید اقدام به اینکار کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با شرایط مهاجرت به ترکیه آشنا شوید.

مزایای مهاجرت و اقامت در ترکیه

بسیاری از مردم برای ادامه تحصیل، گردش، کار یا حتی زندگی به فکر مهاجرت به ترکیه هستند و برخی دیگر هم می خواهند با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری کنند، و از مزایای حق شهروندی و پاسپورت ترکیه استفاده کنند. ولی مهاجرت کردن به ترکیه و اقامت در این کشور (چه بصورت دائمی و چه بصورت موقت)، فارغ از بحث کار، تحصیل و اشتغال، مزایای دیگری نیز دارد:

مزایای اقامت در ترکیه

  1. افتتاح حساب بانکی در کشور ترکیه و امکان مبادله با بانک های اروپایی
  2. هزینه های پایین و مناسب زندگی و تفریح در ترکیه
  3. بهره مندی از خدمات درمانی و بهداشتی مناسب در سطح اروپا
  4. امکان استفاده از تسهیلات دانشگاهی با بازپرداخت کم
  5. امکان سفر به کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا
  6. موقعیت جغرافیایی ترکیه و آب و هوای مطبوع و بسیار معتدل آن

مزایای مهاجرت و زندگی در ترکیه

  1. مطلوب بودن شرایط آب و هوای ترکیه
  2. فرصتی برای سازماندهی مشاغل شخصی و کارآفرینی
  3. گردشگری، حمل و نقل و ارتباطات مناسب بین شهرها و کشورهای اروپایی
  4. قیمت مناسب و تنوع بسیار بالای محصولات و فروشگاه ها
  5. محصولات غذایی و گیاهی تازه در تمام فصول سال با قیمت اندک
  6. وجود خدمات و مراقبت های پزشکی با کیفیت عالی
  7. امکان تهیه مسکن ارزان قیمت و سیستم ساده دریافت اجاره مسکن

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

آردینی اوخو
چهارشنبه 4 اسفند 1400
بؤلوملر :