سارا

مهاجرت به ترکیه۲۰۲۲ و هزینه ها

0 گؤروش
یازار:‌

شرایط مهاجرت ترکیه نیز مانند سایر کشورهای جهان، ممکن است طی سال های مختلف تغییر کرده و به ویژه برای ما ایرانی ها نیز تغییراتی داشته است. از طرفی دیگر به دلایل مختلفی از جمله نزدیکی جغرافیایی و نزدیکی فرهنگی، ایرانیانی که قصد مهاجرت از وطن را دارند، ترکیه را به عنوان یک مقصد عالی مهاجرتی می شناسند.

اما ببینیم:

شرایط مهاجرت به ترکیه با توجه به انتظاراتی که شما ممکن است داشته باشید، متفاوت خواهد بود. اگر برای مهاجرت به کشوری فکر می کنید که دارای تشابهات فرهنگی زیادی باشد، کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران که قرابت فرهنگی زیادی با کشور ما دارد، گزینه مناسبی محسوب می شود. به علاوه مردم ترکیه، دارای رفتارهای نژادپرستانه نبوده و به لحاظ عقاید مذهبی نیز با ایرانیان همسویی خوبی دارند.

آب و هوای ترکیه

یکی از نکاتی که در هر مهاجرتی مد نظر قرار می گیرد، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه مقصد مورد نظر است. به طور مثال اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا داشته باشید، باید شرایط آب و هوایی و سردسیر بودن این کشور برای شما جذاب یا حداقل قابل قبول باشد. خوشبختانه کشور ترکیه نیز چون ایران، کشوری چهار فصل بوده و در این سرزمین می توانید فصول مختلف سال را تجربه کنید. همین طور اروپایی آسیایی بودن این کشور و همجواری آن با آب های جهان، باعث شده است که از حاصلخیزی و شرایط جغرافیایی مثبتی برخوردار باشد.

در کشور ترکیه، با توجه به مناطق مختلفی که دارد، آب‌و‌هوای متفاوتی را نیز شاهد هستیم. به طور کلی آب و هوای کشور ترکیه همانند کشور ایران معتدل می‌باشد. در جنوب این کشور، آب‌و‌هوای مدیترانه ای و در سمت غرب آن آب و هوای قاره‌ای و در منطقه‌ی شمال آن، آب‌و‌هوا بارانی می‌باشد.

سیستم آموزشی ترکیه

سیستم آموزشی ترکیه، به سه مرحله طی۱۲ سال تقسیم می‌شود، که این ۱۲ سال به عنوان اموزش اجباری شناخته می‌شود. سطح اول دوره‌ی چهار ساله دبستان شامل: کلاس های اول، دوم، سوم و چهارم می‌باشد، سطح دوم دوره‌ی متوسطه شامل: کلاس های پنجم، ششم، هفتم و هشتم و سطح دبیرستان نیز چهار ساله و شامل: کلای های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم است.

موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی، با نام رسمی “جمهوری ترکیه”، که از شمال‌غربی با بلغارستان، از غرب با یونان و از شرق با ارمنستان، آذرباییجان و ایران، از شمال‌شرق با گرجستان، از جنوب با سوریه و از جنوب شرقی باعراق همسایگی دارد. این کشور از سه طرف توسط دریا احاطه شده است، دریای مدیترانه در جنوب، دریای اژه در غرب، دریای سیاه در شمال و دریای مرمره در شمال‌غربی وجود دارند. مساحت کشور ترکیه حدود۸۱۴ کیلومتر مربع(نیمی از مساحت ایران) می‌باشد که از نظر وسعت در رتبه ۳۵ جهان قرار دارد.

دین در کشور ترکیه

در کشورهای ترکیه باورهای مذهبی متفاوتی، بدلیل مهاجرپذیر بودن این کشور وجود دارد، اما همانطور که شما هم می‌دانید رایج ترین دین در این کشور، دین اسلام می‌باشد. طبق گزارشات انجام شده در سال ۲۰۱۲ که توسط بنیاد تحقیقاتی پیو منتشر شد، نسبت مسلمانان ترکیه به جمعیت آن ۸۹درصد اعلام شد، از جمله مهم‌ترین ادیان در ترکیه به ترتیب:

  • ۱- اسلام
  • ۲-مسیحی
  • ۳-یهودی
  • ۴-بهایی

موقعیت اقتصادی ترکیه

اما باید به بحث اقتصادی نیز به شکل ویژه بپردازیم. چه با مبلغ قابل توجهی سرمایه به ترکیه مهاجرت می کنید و چه جویای مشاغل ساده در این کشور هستید، به هر ترتیب اوضاع اقتصادی و چشم اندازهای آن در ترکیه برای شما حائز اهمیت خواهد بود. باید گفت که در دوره های زمانی مختلف، اقتصاد ترکیه نیز فراز و نشیب هایی داشته است؛ اما اگر همیشه اقتصاد پویا و پتانسیل های عالی فعالیت های تجاری در این کشور، فعال بوده و برای افرادی که دارای پشتکار و مهارت های لازم باشند، کسب و کار در ترکیه پاسخگو خواهد بود.

منبع:

https://tekincogroup.com/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

آردینی اوخو
سه شنبه 28 دی 1400
بؤلوملر :

از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه

0 گؤروش
یازار:‌

این روزها تب مهاجرت به ترکیه با توجه به شرایط استثنائی آن بسیار بالا گرفته است. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که تصمیم به مهاجرت دارید، اما هنوز نمی‌دانید چه روش‌هایی برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد و کدام یک برای شما مناسب‌تر است

اقامت ترکیه با خرید خانه

شهروندان خارجی با خرید ملک در ترکیه می‌توانند اقامت یکساله ترکیه دریافت کنند، این اقامت تا هر زمان که بخواهند قابل تمدید خواهد بود. در مرحله‌ی اول، باید تصمیم بگیرید چه نوع ملکی در کدام منطقه هدف شماست، ویلای لوکس یا آپارتمان مبله؟ ویوی دریا را دوست دارید یا زندگی در یک دهکده زیبا؟ پس با توجه به بودجه خود نوع ملک و محل آن را انتخاب کنید.

برای اخذ اقامت ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه فرمایید. اطلاعات بیشتر

به این نکته توجه کنید که سریع‌ترین راه دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک حداقل با ارزش 250 هزار دلار است، با این روش خیلی زود پاسپورت جدید خود را در دست خواهید داشت، همچنین می‌توانید با خرید مجوعه‌ای از املاک به ارزش ذکر شده برای دریافت شهروندی اقدام کنید. نکته‌ی مهم این است که تنها با خرید انواع ملک مسکونی به ارزش ذکر شده قادر به دریافت اقامت ترکیه خواهید بود و خرید ملک ارزان‌تر کمکی به دریافت اقامت نخواهد کرد. فراموش نکنید که با دریافت پاسپورت ترکیه می‌توانید از تمام مزایای شهروندی مثل اجازه کار یا تحصیل همانند یک شهروند ترک استفاده کنید.

اقامت ترکیه با اجاره ملک

اگر بودجه‌ی مناسب یا به‌طور کلی قصد خرید ملک در ترکیه را نداشته باشید، می‌توانید به مستاجری فکر کنید. درواقع با اجاره‌ی یک ملک، شما می‌توانید همان ویزای توریستی معمول را، این بار به مدت یک سال دریافت کنید. اما بعد از گذشت یک سال ویزای شما تمدید نخواهد شد و نیز مانند ویزای توریستی سه‌ ماهه، در این نوع اقامت نیز، شما اجازه کار یا تحصیل نخواهید داشت. یکی از شروط مهم برای گرفتن این نوع اقامت داشتن حساب بانکی با مبلغ 6 هزار دلار است.
برای گرفتن اقامت ترکیه با اجاره خانه، ابتدا اقدام به بستن قرارداد در یک مشاور املاک معتبر می‌کنید، سپس باید اجاره‌ی کامل دو ماه و نیز %12 کل اجاره یکساله را به عنوان کمیسیون پرداخت کنید. به باد داشته باشید،طبق قوانین ترکیه تمام قبوض ملک باید به نام شما تغییر کنند.

کمترین میزان اجاره با متراژ کوچک، در شهرهای بزرگ به شرح زیر است:

  • از 750 لیر استانبول
  • از 700 لیر آنکارا
  • از 1000 لیر ازمیر
  • از 800 لیر آنتالیا

مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه با اجاره‌ی خانه به شرح زیر است:

  • برگه‌ی ارسالی توسط اداره‌ی مهاجرت
  • برگه‌ی پرداخت مالیات
  • بیمه درمانی که برای افراد بالای 65 سال نیاز نیست
  • برگه‌ی تایید اجاره‌نامه از طرف دفتر اسناد رسمی ترکیه یا نوتر

اقامت ترکیه از طریق کار

برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار ابتدا باید این نکته را مد نظر داشته باشید که ارجحیت در تمام استخدام‌ها شهروندان ترک هستند و سپس خارجی‌ها. لیستی از مشاغل وجود دارد که شما به عنوان یک خارجی حق انجام آن در کشور ترکیه را ندارید مانند:
دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، مامایی، تورلیدری، گمرک، وکالت، تمامی مشاغل مربوط به کشتی‌رانی، مدیریت آژانس گردشگری، مدیر بیمارستان و …

تعداد کمی از مشاغل وجود دارند که با زبان انگلیسی می‌توانید برای آن‌ها اقدام کنید، مثل تدریس انگلیسی و یا فعالیت در بخش‌های گردشگری، پس حتما به یادگیری زبان ترکی نیاز خواهید داشت، چون به‌شکل کلی اکثر مردم ترکیه قادر به مکالمه‌ی انگلیسی نیستند.
برای پیدا کردن شغل قبل از مهاجرت به ترکیه، می‌توانید به کارفرماهای مورد نظر خود درخواست بفرستید و بعد از توافقات اولیه و کسب اجازه‌ی کار توسط کارفرما از وزارت کار ترکیه به این کشور سفر کنید، حواس‌تان باشد برای ارسال فرم مورد نظر حتما از طریق کنسول‌گری ترکیه در ایران اقدام کنید، هم‌چنین می‌توانید ویزای توریستی گرفته و در بازه‌ی زمانی 90 روزه این ویزا حضوری به دنبال کار مورد نظر خود بگردید.
اگر هنوز به ترکیه سفر نکرده‌اید و می‌خواهید شرایط کاری خود را به‌عنوان یک خارجی بررسی کنید، پیشنهاد ما به شما این است که نگاهی به سایت‌های کاریابی زیر بیندازید:

  • Yenibiris.com
  • Secretcv.com
  • marmarisrecruitment.com
  • jobsinistanbul.com

منبع:

https://mtcco.net/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/?gclid=EAIaIQobChMIz7rx_pOn9QIVFsPVCh02wwBqEAAYAiAAEgL-MfD_BwE

آردینی اوخو
دوشنبه 20 دی 1400
بؤلوملر :

آموزش گرفتن گواهینامه ترکیه

0 گؤروش
یازار:‌

یکی از مدارک مهم بعد از مهاجرت، گرفتن گواهینامه ترکیه می باشد. زیرا طبق قوانین کشور ترکیه، مهاجران فقط تا 6 ماه اجازه رانندگی با گواهینامه بین المللی خود را دارند و بعد از ان باید اقدام به دریافت گواهینامه ترکیه نمایند. در این مقاله به موارد مهم در دریافت گواهینامه ترک می پردازیم.

برای آگاهی از تمامی شرایط مهاجرت به ترکیه میتوانید به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر


مزایای گرفتن گواهینامه ترک

گرفتن گواهینامه ترک مزایایی را برای شما به همراه دارد که موجب تسهیل امور می شود.

گواهینامه مانند کارت ملی یکی از مدارک شناسایی به شمار می رود و زمانی که شما ساکن کشور ترکیه هستید؛ این مدرک می تواند هویت شما را اثبات نماید. همچنین با گواهینامه ترک می توانید در سایت هایی مانند آمازون ثبت نام نمایید.

علاوه بر آن به دلیل تحریم هایی که ایران شده است، می توان با مدرکی غیر ایرانی تبادلات مالی با دنیا برقرار نمایید.

نحوه دریافت تبدیل گواهینامه ایرانی به گواهینامه ترک

برای گرفتن گواهینامه ترکیه باید اقدام به ترجمه گواهینامه رانندگی ایرانی خود نمایید. سپس با شماره 199 تماس بگیرید و یا از طریق سایت اداره نفوس اقدام به دریافت راندوو نمایید.

سپس در روز راندوو باید کیملیک و کپی رنگی از پشت کارت، اصل گواهینامه ایرانی و کپی از 2 سمت گواهینامه، ترجمه گواهینامه و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی را همراه داشته باشید.

سپس بعد از یک ماه تاییده اداره نفوس برای شما ارسال خواهد شد و بعد از آن باید با گرفتن گواهی سو پیشینه، گواهی سلامت، 5 قطعه عکس، اصل و کپی کیملیک و داشتن فیش واریز هزینه ها اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی ترک نمایید.

سپس در صورت عدم مشکل، نهایتاً طی 15 روز گواهینامه برای شما ارسال می شود.

انواع گواهینامه رانندگی در ترکیه

اگر گواهینامه ایرانی ندارید و می خواهید اقدام به گرفتن گواهینامه ترک کنید؛ باید ابتدا با قوانین و چگونگی دریافت گواهینامه ترک آشنا شوید.

حداقل سن برای آنکه بتوانید اقدام به دریافت گواهینامه رانندگی نمایید؛ 18 سال می باشد.

ترکیه انواع مختلف گواهینامه دارد که اگر مایل به دریافت گواهینامه رانندگی موتور سیکلت هستید؛ باید گواهینامه A و M را دریافت نمایید. و اگر می خواهید برای ماشین های سواری اقدام به دریافت گواهینامه کنید، باید برای دریافت سری B گواهینامه اقدام کنید.

سپس باید در آزمون های عملی و تئوری شرکت نمایید. اما با توحه به فرآیند پیچیده و پر هزینه دریافت گواهینامه در ترکیه، پیشنهاد می کنیم در ایران اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی نمایید و سپس آن را تبدیل به گواهینامه ترک کنید.

هزینه تبدیل گواهینامه ایرانی به ترکیه

برای گرفتن گواهینامه ترکیه باید هزینه هایی را پرداخت نمایید که در ادامه به صورت حدودی به آنها اشاره می کنیم.

در ابتدا باید اقدام به ترجمه گواهینامه نمایید که این هزینه بسیار متغیر است. سپس برای تست سلامت بابت تعیین گروه خونی و گزارش پزشکی حدود 70 لیر باید پرداخت نمایید.

برای اخذ گواهینامه ترکی نیاز به گزارش کمیته پزشکی نیز دارید که بابت آن نیز در بیمارستان های دولتی باید 200 لیر پرداخت نمایید. سپس در اداره مالیات نیز نیاز است تا  300 لیر پرداخت کنید.

البته این هزینه ها برای افرادی است که می خواهند گواهینامه ایرانی خود را تبدیل به گواهینامه ترک نمایند.

اعتبار گواهینامه ترکیه

گواهینامه رانندگی ترکیه 10 سال اعتبار داشته و بین 140 کشور ارزش بالایی دارد. به همین دلیل می توانید از گواهینامه ترک به عنوان کارت شناسایی برای افتتاح در سایت های خارجی استفاده کنید.

کلاس های دریافت گواهینامه ترک

برای گرفتن گواهینامه ترک در صورتی که گواهینامه رانندگی ایرانی ندارید؛ باید مراحل زیر را انجام دهید.

آزمون تئوری دریافت گواهینامه ترک

برای دریافت گواهینامه ترک باید 10 ساعت کلاس کمک های اولیه و به مدت 8 ساعت نیز کلاس آگاهی از ترافیک جاده ای را بگذرانید. طول این 2 کلاس یک ماه طول می کشد.

سپس 30ساعت کلاس تئوری، 6 ساعت فنی و 6 ساعت آموزش آداب راهنمایی و رانندگی را نیز باید طی نمایید.

این آزمون به زبان ترکی برگزار می شود اما مترجمی نیز همراه شما است که باید 70 درصد سوالات را به درستی پاسخ دهید تا بتوانید در این آزمون نمره قبولی را دریافت نمایید.

آزمون عملی دریافت گواهینامه ترک

بعد از کسب قبولی در آزمون تئوری دریافت گواهینامه ترک باید آزمون عملی آن را بدهید. اگر داوطلب دریافت گواهینامه ماشین های سواری هستید، باید 16 ساعت آموزش عملی را طی نمایید.

برای خواندن ادامه مطلب به وب سایت تکنیکو گروپ مراجعه کنید.

https://tekincogroup.com/get-turkish-drivers-license/


آردینی اوخو
چهارشنبه 15 دی 1400
بؤلوملر :