سارا

مراحل عصب‌کشی دندان + عوارض عصب‌کشی دندان

0 گؤروش
یازار:‌


توجه داشته باشید که عصب کشی فرایندی است که ممکن است بیش از یک جلسه طول بکشید. اما معمولاً و در بیشتر مطب‌ها و کلینیک‌ها، در یک جلسه انجام می‌پذیرد. برای اینکه عصب کشی بدون مشکل و با نتیجه‌ی مناسب انجام شود، باید به یک دندانپزشک متخصص ماهر و حرفه‌ای مراجعه کنید و از استریل بودن کار او اطمینان داشته باشید.

معمولاً عصب کشی در مردم ایجاد ترس و اضطراب می‌کند، اما فرایندی است که بیشتر از آنکه درد و یا خطر داشته باشد، ‌نام ترسناکی دارد. عصب کشی درد ندارد و با بی‌حسی که بر روی دندان انجام می‌شود، معمولاً به جز چند ثانیه اول، ‌درد و یا ناراحتی احساس نمی‌کنید. در ادامه قدم‌های فرایند عصب کشی آورده‌شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر از عصب کشی دندان در مشهد با ما در مطلب دکتر مهدی فرخی همراه باشید.

معاینه و اشعه ایکس
برای انجام فرایند عصب کشی نیاز به معاینه دقیق دندان و بررسی آن است. باید ریشه‌ی دندان و تعداد کانال‌هایی که دندان دارد مشخص باشند و تک، تک آن‌ها تمیز شوند و پر گردند.

دندان‌ها معمولاً ۱ تا ۴ کانال دارند و همین عصب کشی آنها را متفاوت از هم می‌کند. به همین دلیل و برای شناخت دندان نیاز به معاینه دقیق و تصویر برداری با اشعه ایکس است تا وضعیت ریشه‌ها مشخص شود.

همچنین این تصویربرداری به دندان‌پزشک کمک می‌کند تا وضعیت عفونت را بشناسد.

بی‌حسی
برای انجام فرایند عصب کشی از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. با تزریق ماده‌ی بی‌حس کننده، بیمار دیگر متوجه روند درمانی نمی‌شود.

ایجاد سوراخ در مرکز دندان
یک سوراخ در داخل دندان ایجاد می‌شود تا با بیرون کشیدن پالپ، بتوان دندان را عصب کشی کرد. تمامی کانال‌های دندان و محل ریشه‌ها باید تمیز‌ شوند، همه‌ی محتویات آنها تخلیه شود و از هر گونه آلودگی و عفونت پاک شوند.

درصورتی‌که بخش کوچکی از ریشه و یا عصب هم درون کانال‌ها باقی بماند، نمی‌توان گفت که فرایند عصب کشی موفقیت‌آمیز انجام شده است. ممکن است چند جلسه برای تمیزکردن کانال‌ها و شکل دادن به آنها نیاز باشد و همه‌ی این موارد بستگی به شرایط دندان و کانال‌های آن دارد.

معمولاً در این موارد، کسانی که چند جلسه عصب کشی آنها طول می‌کشد، برای اینکه فرایند با مشکل مواجه نشود، کانال‌های تخلیه‌شده را با مواد موقت پر می‌کنند تا زمانی که تمام فرایند تخلیه به طور کامل انجام شود و پر کردن دندان صورت گیرد.


پر کردن دندان
بعد از اینکه کانال‌های دندان به طور کامل تخلیه شدند، برای پر کردن آنها از ماده‌ای به نام gutta percha یا گاتاپرچا استفاده می‌شود. این ماده برای اینکه کانال‌های تخلیه شده برایشان مشکلی پیش نیاید به کار برده می‌شود. گاهی نیز ممکن است یک پلاگر وارد ریشه دندان شود تا از آن حمایت کند و آن را محکم در جای خود نگه دارد.

زمانی که دندان عصب کشی می‌شود، معمولاً و در بیشتر موارد نیازمند روکش هم می‌شود. روکش دندان را حمایت می‌کند. زمانی که بخش‌هایی از دندان تراشیده می‌شوند، دیواره‌ی دندان نازک می‌شود و به همین دلیل در معرض شکستگی قرار می‌گیرد و هر آن ممکن است دچار شکستگی و ترک خوردن قرار بگیرد. زمانی که از دندان با روکش دندان حمایت می‌کنیم، دیگر به این سادگی دچار شکستگی نمی‌شود و برای مدت بیشتری می‌تواند کاربرد داشته باشد و عمر کند.

آنتی‌بیوتیک
یک مرحله دیگر در عصب کشی دندان وجود دارد که می‌توان آن را به دو صورت انجام داد. در برخی موارد دندان‌پزشک با قرار دادن آنتی‌بیوتیک موضعی بر روی محلی که کانال از ریشه تخلیه شده است، از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند. در مواردی نیز بعد از انجام فرایند عصب کشی، به فرد آنتی‌بیوتیک خوراکی داده می‌شود تا بعد از اتمام دوره آنتی‌بیوتیک درمانی، احتمال ایجاد عفونت کاهش پیدا کند.

عوارض عصب کشی کدام‌اند؟
گاهی ممکن است که عصب کشی اثر بخش نباشد.

در مواردی که مینای دندان به قدری نازک شده است که نمی‌توان آن را حتی با روکش هم حفظ کرد، نمی‌توان از عصب کشی برای حفظ دندان کمک گرفت.
در مواردی ممکن است که عصب کشی باعث ایجاد آبسه دندانی شود. اگر آبسه دندانی ایجاد می‌شود احتمال اینکه دندان از دست برود زیاد است.
درصورتی‌که مواد عفونی در دندان باقی مانده باشد، ممکن است که آنتی‌بیوتیک هم نتواند عفونت را درمان کند. در چنین مواردی معمولاً روش عصب کشی شکست می‌خورد.

آردینی اوخو
یکشنبه 31 تیر 1403
بؤلوملر :

درباره عکاسی از محصول چه میدانید؟

0 گؤروش
یازار:‌


عکاسی صنعتی و تبلیغاتی به نوعی از عکاسی می گویند که در آن با تجهیزات صنعتی خاص و مناسب به عکاسی محصول و کالا ها می پردازیم و تلاش ما برای عکاسی به منظور نمایش محصول به مشتری است . قیمت عکاسی صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله نوع کالا و نوع تجهیزات بکار رفته است.

در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی باید از بک گراند مناسب استفاده نمود چراکه در کیفیت عکس ها بسیار موثر است. بک گراند سفید خیلی در عکاسی صنعتی مناسب است چراکه امکان ویرایش و ادیت عکس هم وجود دارد.


عکاسی از محصول
شما دوستانی که مایل هستید از محصولات خود عکاسی صنعتی حرفه ای داشته باشید می توانید به وبسایت استدیو هنر امروز مراجعه کنید و از خدمات این شرکت بهره مند شوید.

مبانی نوردهی در دوربین های دیجیتال :
به طور کلی نور در مبحث دوربین های دیجیتال را میتوانیم به یک مثلث تشبیه کنیم که یک ضلع آن دیافراگم یا Aperture (اپرچر) میتونیم ما در نظر بگیریم ضلع دیگر آن را shutter speed یا همون سرعت شاتر زدن و در نهایت ضلع نهایی را ISO که وظیفه نوردهی ما را میتواند انجام دهد که البته کنترل آن در دیافراگم یا Aperture صورت میگیرد و به مقدار نوری که وارد دوربین میشود بستگی دارد .

آموزش حساسیت یا صفحه حساس دوربین به نور (ISO) در عکاسی صنعتی
از ویژگی های ISO کاهش یا افزایش نویز است و هر چقدر که ما نویز بیشتری را در تصویر داشته باشیم این به این معنی است که از ISO بیشتری استفاده کردیم و هر چه iso ما پایین تر باشه ما به عکس با کیفیت تری خواهیم رسید.

نزدیک شدن دوربین به چیدمان در عکاسی تبلیغاتی
یکی دیگر از مواردی که باید در روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی به خوبی مدنظر داشته باشید این است که لنز مناسبی را در عکاسی تبلیغاتی و چیدمان های متفاوت سوژه منظور نمایید. هنگامی که فاصله نزدیکی با سوژه داشته و می خواهید عکس تهیه کنید، لازم است که از لنز کیت ۱۸-۵۵ میلی متر، استفاده نمایید.

این لنز در دوربین عکاسی، می تواند با نزدیک ترین فاصله از سوژه، فوکوس لازم را داشته باشد. این تکنیک باعث می شود که سوژه بزرگ تر دیده شده و جزئیات کاملا به نمایش گذاشته شود. در نهایت به خاطر داشته باشید که برای عکاسی چیدمان در صنعت تبلیغات، تمامی تکنیک ها در کنار هم موثر بوده و هر یک می تواند در کیفیت نهایی کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

آردینی اوخو
یکشنبه 31 تیر 1403
بؤلوملر :

بهترین سطل زباله های شهری و کاربرد آن ها

0 گؤروش
یازار:‌


مخزن زباله شهری چیست؟ سطل های زباله شهری را می توان یکی از کاربردی ترین تجهیزات نظافت شهرها دانست. از مهم ترین تجهیزات نظافت شهری موجود در خیابان ها، معابر، پارک ها و بطور کلی فضاهای باز می توان به سطل های زباله مکانیزه اشاره داشت. این سطل زباله ها به دلیل اینکه تخلیه و جمع آوری آن ها بصورت کاملا اتوماتیک و با استفاده از ماشین های مخصوص انجام می گیرد، به نام مکانیزه شناخته می شوند. همچنین از دیگر محصولات جمع آوری زباله از سطح شهر می توان سطل زباله گالوانیزه ، تفرجگاه ها، فضاهای تجاری، صنعتی و … را نام برد. هر یک از مدل ها در حجم و گنجایش های مختلف و متریال های گوناگون تولید می شوند.
موارد کاربرد سطل زباله های شهری
سطل های زباله شهری به دلیل داشتن گنجایش های مختلف، به راحتی انواع زباله و مواد دور ریختی را داخل خود جای داده که باعث نظافت راحت تر سطح شهر می گردد. تصور این را بکنید که هر کسی زباله های خود را در سطح شهر رها کرده و محلی برای جمع آوری آن ها وجود نداشته باشد. بدون شک ظرف مدت یک هفته دیگر فضای پاکیزه ای را نمی توان مشاهده کرد و می بایست از روی زباله ها رفت و آمد کرد. این تجهیزات با جای گیری مناسب در سطح شهر در درجه اول باعث نظافت و ایجاد دید بصری مناسب خواهند شد. همچنین از دیگر موارد کاربرد سطل های زباله می توان به جلوگیری از بروز آلودگی و بیماری های عفونی، افزایش حیوانات موذی مانند انواع پشه و مگس و همچنین تولید مثل بی رویه حیوانات اشاره کرد.
تمامی این موارد بالا باعث خواهد شد تا سطح بهداشت محیط حفظ شده و علاوه بر آن به راحتی بتوان عملیات بازیافت زباله را پیاده سازی نمود. بسیاری از این مواد دور ریختی قابلیت استفاده مجدد و بازیافت را دارا هستند. از این رو سطل های زباله بازیافتی می تواند یک اقدام مناسب از سمت شهرداری یک منطقه و اهالی و ساکنان آپارتمان ها باشد. بطور کلی این مخزن های زباله بازیافتی از چند سطل جداگانه با رنگ های مختلف تشکیل شده اند. کاربران و ساکنین هر منطقه و هر آپارتمان به آسانی می توانند زباله های تولیدی خود را براساس جنس آن ها (شیشه، پلاستیک، کاغذ، زباله های خشک و تر) جداسازی نمایند.

امکان بازیافت زباله ها
نظافت و پاکیزگی سطح شهر
ایجاد دید بصری مناسب و زیبا
جلوگیری از بروز آلودگی و بیماری ها
امکان جمع آوری راحت تر زباله ها از سطح شهر

آردینی اوخو
یکشنبه 31 تیر 1403
بؤلوملر :

مبلمان شهری شامل چه چیزهایی است؟

0 گؤروش
یازار:‌

انواع مبلمان شهری
مبلمان و تجهیزات شهری در دو دسته مبلمان ضروری و مبلمان تزئینی طبقه بندی می‌شوند، این طبقه‌بندی صرفا بر اساس نوع استفاده و کاربرد آن‌ها می‌باشد. مبلمان ضروری آن دسته از المان‌هایی هستند که در داخل شهر ضروری هستند و باید حتما وجود داشته باشند، در غیر این صورت شهروندان با مشکل مواجه می‌شوند. تعدادی از این موارد عبارتند از: منابع نوری برای روشنایی کوچه، خیابان‌ها و پارک‌ها، سطل‌های زباله در مکان‌های پررفت‌وآمد، نیمکت برای انتظار در ایستگاه‌ها، سرویس بهداشتی عمومی در پارک‌ها و یا مکان‌هایی که افراد مختلف بتوانند به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. وسایل ورزشی، آب‌خوری و سایر مواردی که افراد به آن نیاز دارند، تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنند. برای خرید مبلمان شهری با ما در تفریح سازان همراه باشید

البته این دسته بندی از مبلمان شهری و تقسیم انواع مبلمان شهری به دو نوع ضروری و تزئینی، از نظر کلی بوده و می تواند اشکال دیگری داشته باشد. برای مثال می توان دسته بندی انواع مبلمان شهری را بر اساس مکان های نصب این ابزار قرار داد. مثلا مبلمان شهری پارکی خود در این شکل تعریف می تواند یک دسته مجزا باشد. همچنین جنس وسایل نیز می تواند یک ملاک دسته بندی باشد. انواع مبلمان شهری فلزی، چوبی، بتنی و …. هر کدام می توانند بر اساس جنسی که دارند، یک دسته از انواع مبلمان و تجهیزات شهری باشند.

انواع مبلمان شهری تزئینی بیشتر در راستای هدف زیباسازی فضای شهر به کار برده می‌شوند و بیشتر نمایانگر فرهنگ و تاریخ یک شهر می‌باشند، در تهیه این مبلمان معمولا از مشاهیر شهر استفاده می‌شود. چند مثال در این مورد: مجسمه‌های موجود در داخل شهر که بیشتر مربوط به مشاهیر شهر مورد نظر است، گلدان‌های تزئینی در مکان‌های مختلف شهر و مخصوصا مراکز شهر و میدان‌های اصلی، فواره‌های آب در پارک‌ها و میدان‌ها که فضای زیبایی را بر شهر حاکم می‌کنند، بیلبوردها و مواردی از این دست همگی جزو مبلمان تزئینی شهر محسوب می شوند.

زیباسازی و مبلمان شهری که با استفاده از مبلمان شهری تزئینی صورت می گیرد، خود مقوله ای است که در زیبایی شهرها تاثیر بسزایی دارد و در شهرهای بزرگ دنیا که به عنوان شهرهای جذاب برای توریست ها خود را مطرح کرده اند، به شدت مورد توجه قرار می گیرد. در این حوزه یک مثال از مبلمان شهری در اروپا برای شما می زنیم. شهر آمستردام یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که به بهشت گل دنیا معروف است. در این شهر در تمامی پارک ها و نمایشگاه های گل، سعی شده است تا از مبلمان شهری مدرن و زیبا مانند نیمکت ها و صندلی های پارکی کلاسیک استفاده شود. تلفیق زیبایی گل ها و طراحی و ترکیب آن ها با مبلمان شهری مدرن و کلاسیک، باعث شده است تا هر زمان نام این شهر می آید، پارک ها و نمایشگاه های زیبای این کشور در ذهن فرد تداعی شود. این موارد در جذب و افزایش توریست ها بسیار می توانند موثر باشند و شهر را از چیزی که هست زیباتر جلوه دهند.

معمولا در فروش نیمکت چوبی و مبلمان شهری بیشتر موارد تزئینی خریداری می‌شوند ولی انواع ضروری آن نیز می‌توانند خریداری شوند و به کار گرفته شوند.

آردینی اوخو
شنبه 23 تیر 1403
بؤلوملر :

همه چیز را در مورد ایمپلنت دندان بدانید!

0 گؤروش
یازار:‌

ایمپلنت دندان چیست؟
امروزه استفاده از ایمپلنت های دندان برای جایگزین یک یا چند دندان طبیعی از دست رفته است. و راهی برای بازگرداندن دندان های استفاده می شود. در گذشته از دندان های مصنوعی بجای دندان های طبیعی استفاده می شد؛ اکثر افرادی که از آن استفاده می کردند، ناراضی بودند. با آمدن ایمپلنت دندان راهی بسیار ساده و راحت و دائمی برای بیمارانی که دندان های خود را از دست داده اند.

ایمپلنت دندان یک نوع پایه ی تیتانیومی سازگار با سلول های بدن و لثه ی بیمار است. این پایه ی تیتانیومی به عنوان ریشه تلقی می شود.

دندانپزشک پس از قرار دادن ایمپلنت در داخل استخوان فک بیمار، با استخوان سازی سلول های استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. در بازه ی زمانی سه الی چهار ماه طول می انجامد. سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده بر روی پایه قرار می گیرد.



2.    اجزای مهم ایمپلنت چیست؟
ایمپلنت: از جنس تیتانیوم است که در استخوان های فک بالا و فک پایین قرار می گیرد
اباتمنت: اباتمنت از جنس های تیتانیوم، طلا و پورسلن یا چینی است.بوسیله پیچ به ایمپلنت وصل می شود. این قسمت ایمپلنت را به تاج دندان متصل می کند. شبیه دندان طبیعی است بریده شده تا تاج بر روی آن سوار شود.
ریستوریشن: ریستوریشن همان تاج دندان است. جنس آن از ترکیب پورسلین و یک آلیاژ فلزی ساخته شده است و می توان تمام فلز یا پورسلیت باشد. تاج به اباتمنت پیچ یا چسبیده می شود اگر پیچ شود که با مواد کامپوزیت هم رنگ پرکردگی دندان پوشیده می شود.
3.    چه افرادی می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

همه می توانند از کاشت ایمپلنت استفاده کنند و زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند. یا فاصله ی بین دندان هایشان زیاد است بهترین روش استفاده از ایمپلنت است. استفاده از کاشت ایمپلنت در بانوان از سن 15 سالگی و در آقایان از سن 18 سالگی بهترین زمان است. ولی باید بیمار ودندانپزشک توجه کنند که آیا بیمار می تواند بعد از کاشت ایمپلنت از آن به بهترین نحو استفاده و مراقبت کند مرتب مسواک میزند و توجه به مواد غذایی که استفاده میکنند. در آینده دچار عفونت و بیماری های دهانی و دندانی نشوند.

4.    اگر ایمپلنت انجام نشود و جای دندان خالی بماند چه اتفاقی می افتد؟
وقتی بیمار دندان های خود را از دست می دهد، کم کم استخوان در ناحیه ای که در آن دندان نیست تحلیل می رود و دندان های مجاور تغییر مکان می دهند و تماس شان غیر عادی می گردد، سپس دندان های مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی بیمار را دچار اختلال می کند. استخوان فک آهسته آهسته تیز می شود و لثه نازک و آسیب پذیر می شود. زبان رشد بی رویه می کند و در جای خالی دندان قرار می گیرد.

در صورت از دست دادن دندان های بیشتری عملکرد در بدن چهار تا پنج برابر کاهش می یابد و بیمار به سمت غداهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می کند. وقتی استخوان ها تحلیل می روند حتی درمان توسط ایمپلنت های دندانی در بعضی مواقع غیر ممکن و خیلی سخت و زمان بر می شود.

ایمپلنت دندان موجب مشکلات گوارشی را به دلیل جویدن صحیح مواد غذایی کاهش می دهد و باعث زیبایی و برگرداندن اعتماد به نفس در افراد ایجاد می کند.



5.    هدف از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟
بالا بردن سلامت بیمار
پیشگیری از تحلیل پیشرونده استخوان فک
جویدن مناسبت غذاها برای بیمار
تکلم بهتر
ارتقای زیبایی و اعتماد به نفس بیمار
6.    چرا هزینه های ایمپلنت دندان گران است؟
ایمپلنت نسبت به دندان های مصنوعی که در گذشته و الان استفاده می شود گران تر است . زیرا هزینه های استفاده ی مواد بالا است مثل هزینه ی فیکسچر یا کلست انواع ایمپلنت ها و قطعات پروتزی اباتمنت و هزینه های لابراتوری  و روکش هایی دندا ن های عادی استفاده می شود. همگی بر قیمت ایمپلنت هارا بالا می برد. قیمت ایمپلت به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل برند ساز ایمپلنتت که کره ای، سوییسی یا آمریکایی باشد. متخصص کاشت ایمپلنت که مهم ترین عامل است .

7.    طول مدت جراحی ایمپلنت چقدر است؟
مدت جراحی بسته به عوامل مختلف، متفاوت خواهد بود. مدت زمان بهبود بعد از جراحی نیز به سرعت ترمیم بافت های بیمار بستگی دارد، هر چند با پیشرفت تکنولوژی این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طور متوسط زمان ترمیم بافتی و تشکیل استخوان حدود دو تا سه ماه است. که می تووان پس از این مدت مراحل ساخت پروتز یا تاج دندان را آغاز کرد.



8.    میزان موفقیت ایمپلنت چقدر است؟
درصد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ در بیماران مختلف، متفاوت است.این مسئله در مرد ایمپلنت فک بالا و فک پایین نیز فرق می کند. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندان نود درصد گزارش شده است.

9.    جلسات بیمار با دندانپزشک برای نگهداری ایمپلنت دندان ها چگونه است؟

پس از تکمیل درمان ایمپلنت، جلسات ملاقات بیمار در مرحله ی نگهداری طبق یک جدول زمانبندی و با فواصل سه تا چهار ماه در سال اول صورت می گیرد. سپس با توجه به نیاز های خاص بیمار جلسات بعدی تنظیم می گردد.

بیمارانی که بهداشت دهانی مناسبی داشتند به مراقبت های پی در پی نیاز نداشته اما در مقابل، بیمارانی که با بهداشت ضعیف نیازمند مراقبت های حرفه ای به صورت های متوالی بودند.

بعد از گذشت یک سال و در صورتی که وضعیت کلینیک با ثبات شده بود فواصل ملاقت تا شش ماه افزایش میابد.

آردینی اوخو
شنبه 23 تیر 1403
بؤلوملر :

ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر اهمیت دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

ساخت تیزر تبلیغاتی
تولید و طراحی تیزر تبلیغاتی طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی یک روش کاملا ایده آل برای معرفی و شناساندن محصولات یا خدمات شماست. اما قبل از اینکه به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی بیافتید چند سوال مهم مطرح است:

چه نوع تیزری برای معرفی محصول یا خدمات کسب و کارم مفید است؟
بسترهای نمایش تیزر ساخته شده کجاست؟ نمایشگاه؟تلویزیون؟شبکه های اجتماعی؟
تبلیغات فقط حضور نیست! نوع تبلیغ ، هدف از تبلیغ و پیام تبلیغ باید مشخص گردد تا بتوان بسته به آنها، تبلیغاتی موثر انجام داد. پس از تعیین این موارد، باید بر اساس نوع مخاطبانمان، نوع تبلیغ را مشخص کنیم و در آخر با توجه به بسترهای نمایشی، پلن تبلیغاتی خود را برنامه ریزی کنیم.

اگر در تولید تیزر تبلیغاتی موارد بالا مشخص نباشند، پیش بینی می شود نتیجه ی تبلیغ مایوس کننده باشد. اما جای نگرانی نیست!! کارشناسان ما در کنار شما هستند تا در زمینه های تبلیغات ویدئویی و ویدئو مارکتینگ، مشاوره های اختصاصی و جامعی به شما بدهند.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
ارسال درخواست ابتدا درخواست خود را به واحد ساخت تیزر تبلیغاتی ارسال کنید. برای این منظور می توانید درخواست خود را از طریق ایمیل و یا شماره تلفن های شرکت به سمع و نظر کارشناسان مربوطه برسانید.
بررسی و پیشنهادات کارشناسان ما با توجه به نوع کسب و کار شما بهترین پیشنهادات را در زمینه ساخت و تهیه تیزر تبلیغاتی به شما خواهند داد و نقشه کار را برای شما ترسیم خواهند کرد.
نتیجه گیری و برآورد هزینه و زمان در انتها پس از نهایی سازی و انجام توافقات اولیه ، قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی با شما بسته شده و کار ساخت تیزر با توجه به نوع تیزر، قیمت گذاری و زمان بندی می گردد.


ساخت فیلم های تبلیغاتی برای بیلان کاری مراکز و شرکت ها تهیه یک فیلم از فعالیتهای یک ارگان یا اداره یا یک بخش کوچک ، در کلیه زمینه های فرهنگی ، اقتصادی ، عمرانی و … که در یک مدت زمان ایجاد شده باشد . هر شرکتی برای معرفی خود می تواند از خدمات ساخت فیلم تبلیغاتی استفاده کند. با داشتن یک فیلم یا تیزر کوتاه از خدمات خود می توانید مخاطبان بیشتری را با برند خود آشنا کنید.

آردینی اوخو
شنبه 23 تیر 1403
بؤلوملر :

طول عمر دندان عصب کشی شده چقدر است؟

0 گؤروش
یازار:‌

اگر دندان پوسیده به موقع درمان نشود، پوسیدگی پیشرفت کرده و به پالپ دندان می رسد. در این صورت دندان به شدت دچار آسیب شده و اگر درمان نشود، دندان به صورت کامل از بین می رود. عصب کشی دندان، یک درمان بی نظیر برای نجات این دندان می باشد. اگر دندان عصب کشی شده دارید، حتما طول عمر و ماندگاری آن برایتان اهمیت دارد. در این مقاله طول عمر دندان عصب کشی شده و تمام موارد مربوط به آن را برایتان شرح می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد عصب کشی دندان و ایمپلنت دندان در مشهد میتوانید به مطب دکتر مهدی فرخی یا وب سایت درسا مراجعه کنید.

مزایای عصب کشی
عصب‌ کشی دندان مزایای قابل توجهی دارد که شامل موارد زیر است:

بازیابی سلامت دندان آلوده.
بهبود سلامت دهان و دندان شما.
از بین بردن درد.
جلوگیری از نیاز به کشیدن دندان و جایگزینی بعدی.

طول عمر عصب ‌کشی
با برداشتن پالپ و عصب آلوده دندان و همچنین پاکسازی و ضد عفونی کردن آن می‌توانیم درد شما را برطرف کرده و سلامت دهان شما را بازیابی کنیم. درمان‌‌های ریشه میزان موفقیت بسیار بالایی دارند. در بیشتر موارد، دندانی که با روش عصب ‌کشی درمان می‌شود می‌تواند برای سال‌های طولانی عملکرد طبیعی داشته باشد. یک دندان درمان شده حتی می‌تواند یک عمر هم دوام داشته باشد.

چه چیزی می‌تواند بر طول عمر عصب‌ کشی دندان تأثیر بگذارد؟
 
حتی اگر درمان ریشه بسیار موفقیت آمیز باشد، اما به طور کلی مواردی وجود دارد که می‌تواند بر طول دوره درمان شما تأثیر بگذارد. عوامل رایجی که در میزان موفقیت عصب ‌کشی دندان تأثیر می‌گذارند، عبارتند از:

در طول درمان اولیه، ریشه‌‌ای در داخل دندان شما وجود ندارد. در صورت از دست رفتن ریشه‌ها، می‌توان باکتری‌ها را از بین برد. اما سرانجام این باکتری‌ها دوباره شروع به تکثیر می‌کنند و باعث ایجاد عفونت جدید می‌شوند.
آلودگی دندان در حین درمان. اگر در حین درمان بزاق به دندان وارد شود می‌تواند دندان را آلوده کرده و در نتیجه عفونت جدید ایجاد کند.
تاج به موقع قرار داده نمی‌شود. بعد از عصب ‌کشی، دندان برای گذاشتن تاج آماده می‌شود. این آمادگی شامل قرار دادن تاج موقتی است، در حالی که منتظر آماده شدن تاج دائمی خود هستید. در حالی که تاج موقت به محافظت از دندان کمک می‌کند اما یک راه‎‌حل طولانی مدت نیست. اگر تاج نهایی شما خیلی زود روی دندان قرار نگیرد، دندان شما در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
تاج دائمی به درستی قرار نگرفته است. قرار دادن نادرست به این معنی است که دندان در برابر باکتری‌ها و سایر موارد آسیب‌پذیر می‌شود.
ضربه به دندان یا صورت. این صدمات می‌توانند به تاج آسیب برسانند و منجر به وارد شدن باکتری‌ها به دندان شوند.
عوامل دیگر عبارتند از:

درمان
اخیرا، یک مطالعه مبنی بر شواهدی در مورد دندان‌هایی که برای اولین بار عصب کشی می‌شوند، شرایطی را ذکر کرده است که به موفقیت و طول عمر درمان کانال ریشه کمک می‌کنند. یکی از این شرایط، عدم وجود عفونت کانال ریشه است که به استخوان گسترش یافته باشد. به عبارت دیگر، هرچه دندان زودتر درمان شود نتیجه بهتری خواهد داشت. بنابراین در صورت نیاز به درمان، درمان را به بعد موکول نکنید! مورد دیگر کیفیت درمان عصب ‌کشی دندان است. سرعت ترمیم دندان آسیب‌دیده پس از اتمام درمان عصب‌ کشی نیز یک فاکتور مهم است. به این معنی که ترمیم دندان با پر کردن یا تاج دائمی که معمولاً نیاز به مراجعه دوم دارد، بدون تاخیر انجام شود.
همه دندان‌ها مانند هم نیستند
اساساً دندان‌های جلویی دارای یک ریشه (و کانال) هستند و دسترسی و درمان آن‌ها آسان‌تر است. همچنین نیروی گزش وارد بر آن‌ها کمتر از دندان‌های عقبی است. دندان‌های عقبی که برای جویدن استفاده می‌شوند، دارای دو یا سه ریشه هستند و در نتیجه عصب ریشه بیشتری دارند. دسترسی به آن‌ها دشوارتر و درمان آن‌ها پیچیده‌تر است. علاوه بر این، ممکن است دندان جلویی پس از درمان عصب‌ کشی به تاج نیاز نداشته باشد اما دندان‌های عقب نیاز خواهند داشت.
تغییرات در طول زمان
مطالعات نشان داده است که رابطه معنی‌داری بین سن و مقاومت دندان در برابر شکستگی وجود دارد، خواه درمان ریشه انجام شده باشد یا نه. با گذشت زمان، دندان‌ها می‌توانند ضعیف شده و تمایل بیشتری به شکستگی داشته باشند، به خصوص دندان‌های عقبی که بیشترین نیروی گزش را دارند. به همین دلیل، قرار دادن تاج بر روی دندان‌های عصب کشی شده برای پوشاندن و محافظت از آن‌ها در برابر فشارهای ناخواسته مهم است و باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. گاهی اوقات لازم است که برای حمایت و تقویت یک تاج، یک بست در داخل  عصب ریشه درمان شده قرار گیرد، به ویژه اگر دندان آسیب زیادی دیده باشد. با این حال برخی از بست‌ها، اگرچه گاهی اوقات لازم است، اما ممکن است به مرور زمان احتمال شکستگی ریشه را افزایش دهند.

چگونه می‌توانیم ماندگاری دندان عصب کشی شده را افزایش دهیم؟
چند عامل وجود دارد که ماندگاری دندان عصب کشی شده را افزایش می‌دهد و باید پیگیری شود.

اطمینان حاصل کنید که دندانپزشکان می‌توانند ترمیم دائمی دندان شما را انجام دهند. این بدان معنی است که سلامت دندان شما بلافاصله پس از تمیز شدن ریشه‌ها از کلیه باکتری‌ها و بقایای مواد پرکننده و نصب تاج بدست می‌آید.
بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. این به معنای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن حداقل سه بار در روز، به خصوص بعد از غذا و قبل از خواب است.
فقط به این دلیل که دندان شما عصب کشی شده است، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دندان تا ابد در دهان شما ایمن باقی بماند. آن دندان هنوز هم می‌تواند دچار حفره شود. از آنجا که دیگر اعصاب در آن دندان وجود ندارد، هیچ دردی را احساس نمی‌کنید و علائم ناشی از ایجاد حفره را تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل انجام نظافت و معاینه منظم بسیار مهم است.
اگر دندان شکسته شود یا دچار آبسه شوید، احساس درد خواهید کرد و مشخص می‌شود که مشکلی در دندان شما وجود دارد.

آردینی اوخو
دوشنبه 18 تیر 1403
بؤلوملر :

بهترین دوربین‌های عکاسی صنعتی

0 گؤروش
یازار:‌

دوربین‌های عکاسی صنعتی یکی از ابزارهای حیاتی برای عکاسان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوا در زمینه‌های مختلف مانند عکاسی محصول ، عکاسی صنعتی، علمی و ورزشی هستند. این دوربین‌ها با ویژگی‌های خاص خود، امکاناتی را برای تجربه ای خوب در عکاسی فراهم می‌کنند. در ادامه، به برخی از بهترین دوربین‌های عکاسی صنعتی موجود در بازار خواهیم پرداخت.

1. کانن EOS-1D X Mark III :
این دوربین یکی از برجسته‌ترین دوربین‌های عکاسی حرفه‌ ای در دسته صنعتی است. با رزولوشن بالا، سرعت عکاسی فوق العاده و کیفیت تصویر عالی، این دوربین مورد توجه عکاسان و فیلم‌سازان حرفه‌ای قرار دارد.

2. نیکون D6
دوربین دیگری است که به خصوص برای عکاسی ورزشی و حرفه‌ای طراحی شده است. با قابلیت فوکوس سریع، عمر باتری بلند و پردازش قدرتمند، این دوربین انتخاب مناسبی برای عکاسان حرفه‌ای می‌باشد.

3. سونی Alpha 1 (Sony A1)
دوربین سونی Alpha 1 با قابلیت‌های فراوان در زمینه فیلم ‌برداری و عکاسی، یک انتخاب جذاب برای عکاسان ویدیوساز و تولیدکنندگان محتوا است. ترکیب سنسور بزرگ و قابلیت ضبط ویدیو 8k از جمله ویژگی‌های برجسته این دوربین می‌باشد.

4. فوجی فیلم GFX100S
دوربین های متوسط  در عکاسی صنعتی جایگاه ویژه‌ای دارند. فوجی فیلم GFX100S با رزولوشن ۱۰۰ مگاپیکسلی و کیفیت تصویر استثنایی، یک انتخاب عالی برای عکاسان معماری و عکاسان صنعتی می‌باشد.

5. پاناسونیک  Lumix DC-S1R
این محصول پاناسونیک با استفاده از فناوری‌های مدرن، ترکیبی از کیفیت تصویر و عملکرد عالی را در اختیار عکاسان حرفه‌ای قرار می‌دهد. ویژگی‌هایی مانند پایداری تصویر در شرایط نوری دشوار و فیلم‌برداری  4k نیز از مزایای این دوربین محسوب می‌شوند.

فاکتورهای مهم در انتخاب دوربین عکاسی صنعتی
در ادامه به فاکتورهایی که در انتخاب بهترین دوربین عکاسی صنعتی باید مد نظر قرار دهید، پرداخته می‌شود:

رزولوشن تصویر:
رزولوشن تصویر میزان جزئیات و وضوح تصویر را تعیین می‌کند. در عکاسی صنعتی، رزولوشن بالا به شما کمک می‌کند تا جزئیات دقیق تری از محصولات یا محیط‌های صنعتی را ضبط کنید.

حسگر تصویر:
حسگر تصویر نقش مهمی در کیفیت تصویر ایفا می‌کند. اندازه حسگر و انواع تکنولوژی‌های آن تأثیر زیادی بر عکس‌های شما خواهد داشت.

قابلیت‌های فوکوس:
قابلیت فوکوس سریع و دقیق برای عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه در شرایطی که نیاز به عکاسی از تحرک یا شرایط نوری متفاوت دارید.

حساسیت به نور(ISO):
دوربین‌های حرفه‌ای باید دارای حساسیت به نور بالا باشند تا در شرایط نوری مختلف مانند نور کم یا نور مصنوعی، تصاویر با کیفیت را ضبط کنند.

سرعت عکاسی:
سرعت عکاسی برای عکاسی از سریع‌ترین حرکات یا تصاویری با حالات نوری خاص اهمیت دارد. دوربین‌های حرفه‌ای معمولاً دارای سرعت عکاسی بالا هستند.

قابلیت فیلم‌ برداری:
برخی از دوربین‌های صنعتی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت بالا و ویژگی‌هایی مانند ضبط ویدیو 4k یا حتی 8k دارند که می‌تواند برای تولید محتوای ویدیویی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

امکانات اتصال و انتقال تصاویر:
دوربین‌های حرفه‌ای باید امکانات اتصال و انتقال تصاویر به صورت سریع و کارآمد را داشته باشند. Wi-Fi، بلوتوث و پورت‌های انتقال تصاویر می‌تواند در این مورد تأثیرگذار باشند.

مقایسه‌ی مدل‌ها و برندهای مختلف
برای انتخاب بهترین دوربین عکاسی صنعتی، به مقایسه‌ی مدل‌ها و برندهای مختلف نیز نیاز دارید. هر برند ممکن است قابلیت‌ها، قیمت و عملکرد متفاوتی داشته باشد. برای مثال، کانن، نیکون، سونی، فوجی فیلم و پاناسونیک از برندهای معروفی در دنیای دوربین‌های صنعتی هستند.در انتخاب مدل مناسب، به موارد زیر توجه کنید:

1. قابلیت‌های خاص :
برخی دوربین‌ها به ویژگی‌ها و امکانات خاصی برای نیازهای خاص عکاسی مانند  اکرو، عکاسی ورزشی یا عکاسی شب احتیاج دارند. انتخاب دوربینی با که ویژگی‌های مورد نیاز شما را داشته باشد مهم است.

2. قابلیت‌های ویدیویی :
اگر نیاز به تولید محتوای ویدیویی دارید، دوربینی با قابلیت‌های فیلم‌برداری بالا و ویژگی‌هایی مانند کنترل دستی تنظیمات ویدیو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

3. سیستم عدسی:
قابلیت استفاده از عدسی‌های مختلف و تنوع در سیستم عدسی نیز نقش مهمی در عکاسی صنعتی دارد. اطمینان حاصل کنید که دوربین انتخابی از تنوع و کیفیت عدسی‌ها بهره‌برداری می‌کند.

4. سیستم فوکوس:
سیستم فوکوس در دوربین‌های حرفه‌ای باید دقیق و قابل تنظیم باشد. انواع حالات فوکوس مانند فوکوس خودکار، دستی و حتی فوکوس اتوماتیک چشم برخی از ویژگی‌های مهم هستند.

5. کارکرد در شرایط نوری مختلف:
دوربین‌های حرفه‌ای باید در شرایط نوری متفاوت از نور کم تا نور زیاد ، به خوبی عمل کنند. اطمینان حاصل کنید که دوربین انتخابی دارای حساسیت به نور مناسب در انواع شرایط نوری است.

6. اندازه و وزن:
در صورتی که نیاز به حمل و نقل آسان دوربین دارید، اندازه و وزن دوربین نیز مهم است. دوربین‌های حرفه‌ای معمولاً از اندازه‌های بزرگتری برخوردارند که برای عکاسی‌های ویژه و مهم مناسب هستند.

7. قابلیت ارتقاء:
برخی دوربین‌ها قابلیت ارتقاء قطعات مختلف را دارند، مانند تعویض عدسی‌ها یا افزودن لوازم جانبی. این موضوع می‌تواند به طول عمر و کارایی دوربین شما کمک کند.

8. پورت‌ها و اتصالات:
مطمئن شوید که دوربین دارای پورت‌ها و اتصالات مختلف برای اتصال به دستگاه‌های متنوع و قابلیت انتقال تصاویر به راحتی باشد.

9. قیمت و بودجه:
دوربین‌های حرفه‌ای معمولاً به قیمت‌های بالایی عرضه می‌شوند. بودجه خود را مشخص کرده و دوربینی را انتخاب کنید که با هزینه ی مدنظرتان همخوانی داشته باشد

آردینی اوخو
دوشنبه 18 تیر 1403
بؤلوملر :

مزایا و معایب مسواک معمولی

0 گؤروش
یازار:‌

مزایای مسواک معمولی
دسترسی آسان و سریع
مسواک معمولی در همه داروخانه‌ها و حتی خواربارفروشی‌ها هم پیدا می‌شود. مسواک‌های معمولی برای استفاده نیازی به شارژکردن ندارند و به‌عارتی در هر جایی و هر زمانی قابل‌استفاده‌اند.
قیمت ارزان
البته که این روزها تورم به دم‌دستی‌ترین وسیله بهداشتی مردم هم رحم نکرده است! اما به‌هرحال مسواک معمولی همیشه به‌نسبت مسواک برقی قیمت خیلی پایین‌تری دارد و با هزینه کمتری قابل‌جایگزینی است (میانگین هر سه ماه باید مسواک‌تان را عوض کنید).
تنوع بالا
مسواک‌های معمولی از لحاظ شکل ظاهر و قیمت تنوع بالایی دارند. سَر مسواک‌های معمولی در سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ و برس‌شان در سه درجه سختی نرم، متوسط و زبر تولید می‌شود. ازلحاظ اندازه و طراحی دسته هم که تنوع بسیار است. خلاصه اینکه پیداکردن مسواک معمولی مناسب برای هر نیاز و بودجه‌ای کار سختی نیست.
سبک و کم جاگیر
مسواک‌های معمولی به‌اندازه مسواک‌های برقی جا نمی‌گیرند و سبک‌ترند. پس در مسافرت‌ها نیازی نیست که نگران جا دادن‌شان در کیف دستی یا آسیب‌دیدن‌شان باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر ازایمپلنت دندان به کلینیک تخصصی درسا مراجعه کنید.
معایب مسواک معمولی
فاقد تایمر: مسواک‌های معمولی تایمر ندارند. پس با مسواک‌های معمولی بعید نیست که کمتر یا بیشتر از حد لازم مسواک‌ بزنید.
نیازمند مهارت مسواک‌زدن: مسواک‌زدن با مسواک‌های معمولی مهارت بیشتری می‌طلبد (در انتها از روش صحیح مسواک‌زدن هم برایتان گفته‌ایم). وقتی با مسواک معمولی مسواک می‌زنید، احتمال بیشتری وجود دارد که مسواک را سخت‌تر از حد لازم فشار دهید. گفتنی است که مسواک‌زدن با فشار زیاد می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب بزند.
دشواری استفاده برای مبتلایان به محدودیت‌های حرکتی: مبتلایان به سندرم تونل کارپ و آرتروز به‌دلیل مشکلات حرکتی ممکن است در استفاده از مسواک‌های معمولی با دشواری روبه‌رو شوند. مبتلایان به اختلالات رشدی هم احتمالا با مسواک‌های برقی راحت‌تر خواهند بود.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 تیر 1403
بؤلوملر :

تفاوت های عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

0 گؤروش
یازار:‌

غالبا عکاسی تبلیغاتی و صنعتی یکی تلقی می‌شوند اما 5 تفاوت اصلی و عمده زیر باعث می‌شوند برداشتی صحیح تر از مفاهیم واژه های عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی داشته باشیم.

تفاوت اول، هدف
ساخت حوزه های مختلفی را شامل می‌شوند و انواع پرتره ها، عکاسی معماری، هوایی، طبیعت و طبیعت بیجان می‌توانند بسته به رویکرد خود نوعی از عکاسی تبلیغاتی به شمار می‌آیند. هدف عکاسی تبلیغاتی، ترغیب روانی بینندگان به خرید و تشویق آنها به پیگیری محصولات برای بالا بردن فروش است. از اهداف دیگر عکاسی تبلیغاتی می‌توان به معرفی بصری و نشان دادن یک محصول و ویژگی های آن اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه تیزر تبلیغاتی با ما همراه باشید.

عکاسی صنعتی هم نهایتاً با هدف تجاری بالا بردن فروش انجام می‌شود اما نه به وسیله ی تأثیرگذاری روانی مخاطبان و ترغیب آنها. عکاسی تبلیغاتی بر پایه ی نشان دادن تجهیزات و محصولات استوار است و بیش از هر چیز، به دنبال آگاهی دادن از ویژگیها و خصوصیات محصولات است.

دومین تفاوت، قصد و نیت
یکی از قدرت‌های عکس‌های تبلیغاتی، تأثیر آنها روی روان مخاطبان و القای احساس نیاز به آنها است. مخاطبان عکس‌های تبلیغاتی، فارغ از هر محتوایی اغوا و تحریک می‌شوند تا یا بیشتر در مورد محصول تبلیغ شده کنجکاوی کنند، یا آن را داشته باشند و به نوعی تصاحب کنند. در واقع دنیای تبلیغات و هجوم محصولات آنقدر متنوع و متعدد و قوی است که هر فرد با موفق شدن به خرید یک محصول، حسی مانند تصاحب آن می‌گیرد و پیش خود فکر می‌کند که با داشتن محصول تبلیغ شده در عکس، به تمام وعده وعیدهایی که در عکس داده شده است می‌رسد؛ در عوض کسانی که محصول را خریداری نکرده‌اند چیزی کم دارند.

عکاسی تبلیغاتی از انواع ترفندها و حربه‌های بصری و روانی استفاده می‌کند تا بتواند احساسات مخاطب را هدف بگیرد. عکاسی صنعتی کاری به احساسات مخاطب ندارد. این نوع از عکاسی نه در پی اغوای خریدار و نه دنبال تأثیرگذاری بر روی بیننده است. در واقع عکس‌های صنعتی بیشتر مخصوص کسانی است که مشتری شناخته شده و دائم یک کسب و کار هستند و صرفاً می‌خواهند به صورت دقیق‌تر، بدون هیچ‌گونه بازی و اطوار اضافه، اطلاعاتی درباره‌ی محصول کسب کنند.

سومین تفاوت، استایل در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
عکس تبلیغاتی باید به طرز قابل توجهی زیبا باشد و در مقابل عکس صنعتی به این خاصیت احتیاجی ندارد. این زیبایی شامل ترکیب‌بندی، بهترین زاویه‌ی جسم برای مانور دادن، هماهنگی رنگ‌های پس‌زمینه و محصول یا سوژه، نشان دادن سوژه در بهترین حالت خود، تأکید و تشدیدگذاری بر امتیازات سوژه، در نظر گرفتن جای نوشته‌ها و لوگو، ایجاد حس و حالت‌هایی مانند دراماتیک یا هولناک یا قدرت، و موارد دیگر می‌شود.

در عین حال محصول مورد نظر برای عکس صنعتی نیاز ندارد نازیبا و بدون فکر به صورت صنعتی عکاسی شود. توجه به اصول ترکیببندی و کادربندی، درست درآوردن رنگها و نورپردازی در عکس صنعتی هم مهم است، اما محصول در عکس صنعتی همانطوری نشان داده میشود که واقعاً هست؛ بدون هیچگونه دخل و تصرفی. اگر محصولی مانند یک شیشه عطر زیبا، چشمنواز باشد به همان شکل منتها با قوتی کمتر در عکس صنعتی ثبت میشود و در عین حال از محصولی مانند لوله‌های دستگاه کارخانه نباید انتظار زیبایی داشت تا عکس را زیبا کند.

تفاوت در به کارگیری ترفندها
همانطور که گفته شد عکاسی تبلیغاتی برای جذاب نشان دادن محصول تبلیغ شده، دست به هر کاری میزند. یکی از این کارها داستانگویی و استفاده از روایت در عکسهای تبلیغاتی است. با این روش، مخاطب خود را در میان داستان تصور میکند و این حس به اون القا میشود که با خرید و داشتن محصول مورد نظر، داستان گفته شده که احتمالاً سرشار از آرامش و خوشبختی است برای او هم اتفاق میافتد.

همچنین که داستانگویی و روایت یک راه جذاب است که میتواند به صورت اختصاصی برای هر کسب و کار، شخصیسازی و تعریف شود. این موضوع شخصیسازی، یک کسب و کار را از سایر رقبا جدا میکند و حتی اگر افراد زیادی از شیوهی نقل روایت برای تبلیغات خود استفاده کنند، امکان کار و تغییر روی داستان وجود داردمخاطبهای مختص به خود را جذب میکند. اما در مقابل، برای عکاسی صنعتی داستانگویی وجود ندارد. این عکس در نهایت جلوی چشم مخاطب و بیننده قرار میگیرد اما قرار نیست با ترفندهای مختلفی مانند داستانگویی او را به خرید تشویق کند.

عکاسی تبلیغاتی برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود مجبور است با ایدهپردازی در مورد مؤلفه‌های بصری و مؤلفه‌های دهنی و روانی همراه شود. اما عکاسی صنعتی نیازی به تفکر و ایده دادن قبل از عکاسی ندارد.

پنجمین تفاوت پنجم، سوژه ی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
انسان در عکس صنعتی، شکلی منفعلانه‌تر دارد و به واسطه صورت یا حالت بدن خود، قصد القای حسی خاص را به بیننده ندارد. عکس کارخانه‌ای را تصور کنید که اپراتور با لباس فرم کنار دستگاه مشغول کار است. این عکس را با عکسی از یک ادکلن مقایسه کنید که بازیگری کنار شیشه‌ی عطر قرار گرفته و عملاً مخاطب را به داشتن عطر برای شبیه شدن و یا نزدیک شدن به نحوه‌ی زندگی بازیگر مشهور تشویق میکند.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 تیر 1403
بؤلوملر :