سارا

نکات خرید لباس ؛ چگونه اقتصادی لباس بخریم؟

0 گؤروش
یازار:‌


بسیاری از ما سالانه پول زیادی را صرف خرید لباس های متنوع می کنیم در صورتی که می توانیم با صرف هزینه کم بهترین نوع لباس را انتخاب نماییم .

نکات خرید لباس

بررسی لباس ها قبل از خرید

قبل از خرید لباس ، کمد خود را بررسی کنید شاید لباس هایی در کمدتان داشته باشید که آنها را فراموش کرده اید و اینگونه اصلا نیاز نباشد که به خرید لباس بروید.

تعویض دکمه های لباس

حتما لازم نیست که زیاد لباس بخرید بلکه می توانید با تعویض دکمه های لباس پلاستیکی با دکمه های زیبای چوبی، فلزی و یا مرواریدی تغییراتی در لباس به وجود آورید.

اگه دوست دارید اینترنتی و با خیال راحت لباس بخرید به فروشگاه آنلاین افراتین مراجعه کنید.
خرید لباس با افراتین

 

 نکات خرید لباس

مشخص کردن بودجه برای خرید

برای خرید لباس بودجه ای را در نظر بگیرید و زمان های مشخصی را در سال برای خرید در نظر بگیرید .

لیست کردن لباس های مورد نیاز

لیستی ازلباسهایی که به آن نیاز دارید را تهیه نمایید تا لباس های اضافی که به آنها احتیاج نخواهید داشت را نخرید .

سرمایه گذاری روی لباس بیرونی

برای لباس هایی که می خواهید در بیرون از منزل بپوشید مانند ، پالتو یا بارانی پول بیشتری در نظر بگیرید تا بتوانید لباس هایی را انتخاب نمایید تا جنس خوبی داشته باشد.

خرید در طول هفته

در روزهای تعطیل به خرید نروید تا بتوانید راحت تر خرید کنید زیرا روزهای تعطیل مراکز خرید شلوغ هستند و ممکن است این امر در انتخاب شما تاثیر بگذارد .

خرید لباس های تک رنگ

پیراهن و شلوارهای تک رنگ بسیار کاربردی هستند و می توانید این لباس ها را با سایر لباس های خود ست کنید پس این لباس ها را بخرید تا بتوانید استایل های متنوع تری با تعداد محدود لباس داشته باشید.

 

خرید لباس های هماهنگ با دیگر لباسهایتان

در هنگام خرید به لباسی که می خواهید انتخاب کنید دقت کنید و لباسی را بخرید که با سایر لباس هایتان هماهنگ باشد تا مجبور به خریدن چیزهای دیگر برای ست کردن با این لباس نشوید.

استفاده از پول نقد برای خرید

بهتر است هنگام خرید از کارت اعتباری استفاده نکنید زیرا اینگونه حساب خرج هایتان از دست شما خارج می شود .

خرید در زمان حراج فروشگاه ها

بهتر است خرید هایتان را به زمان حراج و تخفیف فروشگاه ها موکول کنید زیرا در این زمانخواهید توانست لباس مورد نظر خود را با کمترین قیمت بخرید.

فروش لباس های نو و بلا استفاده

آیا تا به حال به فکر فروش لباسهای بلا استفاده خود افتاده اید . می توانید این لباس های خود را بفروشید پس اگر در کمدتان لباس هایی مانند لباس عروسی یا نامزدی تان، کت و شلوار، پالتوهای چرمی گرانقیمت و... وجود دارد که پول زیادی بابت آن پرداخته اید و نو و بدون استفاده مانده اند، می توانید با آگهی اینترنتی برایشان مشتری پیدا کنید.

خرید از فروشگاه های بزرگ

از فروشگاه های بزرگ به جای بوتیک های کوچک خرید کنید زیرا این فروشگاه ها تخفیف های خوبی ارائه می دهند .

 

خرید دامن و شلوارهای پرکاربرد

دامنی با رنگ تیره و شلوار جین آبی یا مشکی از الزامات یه کمد لباس هستند و برای مناسبت های مختلف مناسب می باشند.

خرید لباس با سلیقه خود

همانطور که دنیای مد نمناک اشاره داشته است اگر بخواهید لباس هایی را بخرید که تبلیغات گسترده تری دارند باید پول بیشتری بپردازید پس سعی کنید در انتخاب لباس سلیقه خود را در نظر بگیرید و به این چیزها اهمیت ندهید .

استفاده از لباس ها به دفعات مکرر

شما می توانید از هر لباس خود چندین بار استفاده نمایید و لازم نیست برای هر مراسم یک لباس بپوشید .

خرید پیراهن های ساده و راحت

پیراهن سفید، یقه گرد یا یقه هفت با کیفیت بخرید زیرا این لباس ها را می توانید به صورت تکی یا چند لایه با لباس های دیگر بپوشید.

خرید کردن لباس به تنهایی

اگر دوست دارید خریدتان اقتصادی باشد با کسی به خرید بروید که با او احساس راحتی داشته باشید تا شما را در مضیقه برای خرید اضافی و لباس های غیر لازم قرار ندهد . همچنین می توانید به تنهایی به خرید روید .

 

خرید لباس های با کیفیت

به جای عوض کردن و خرید مجدد لباس هایی که زیاد می پوشید ، بهتر است با صرف هزینه بیشتر لباسی را انتخاب نمایید که جنس و کیفیت بهتری داشته باشد تا بتوانید از آن بیشتر استفاده نمایید.

منبع:

https://namnak.com/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3.p61524


آردینی اوخو
دوشنبه 29 آذر 1400
بؤلوملر :

آیا هزینه کوچینگ زیاد است؟

0 گؤروش
یازار:‌

سازوکار هزینه کوچینگ چگونه است؟

در بسیاری از حوزه‌های خدمات حرفه‌ای، تعرفه یا قیمت یا هزینه آن خدمت تابع پارامترهای مختلفی است. اینکه:

  • برای رسیدن به درجه‌ای از حرفه‌ای بودن چه مسیری طی شده؟
  • برای رسیدن به این درجه چه زمانی صرف شده؟
  • هزینه آموزش‌های تخصصی برای این مسیر چقدر بوده؟
  • تجربه فرد ارائه کننده چقدر است؟
  • و.....

در نتیجه، این پارامترها هستند که هزینه دستیابی به موقعیت محاسبه می شود. بر اساس این محاسبه است که می‌توان بر روی خدمت مورد نظر نیز ارزش گذاری کرد.

برای آشنایی بیشتر با بیزینس کوچ میتوانید به وب سایت آرش اسماعیلی مراجعه کنید.

فرض ما بر این است که ما با پدیده تقلب طرف نیستیم. اینکه فردی بدون داشتن صلاحیت‌های لازم خود را متخصص در کاری بداند بحثی است که در جای خود باید به آن پرداخته شود.

هزینه کوچینگ را چه کسی تعیین می‌کند؟

شاید پاسخ بسیاری از افراد، این باشد که معمولا فروشنده و ارائه کننده یک محصول یا خدمت باید تعرفه خود را اعلام کند. البته من هم با این گزاره موافقم. به همین دلیل خدمات گوچینگ خود را به شکل بسته خدمات کوچینگ طراحی و هزینه کوچینگ در هر بسته را به وضوح اعلام کردم.

اما برخی معتقدند که مشتریان یک کالا یا خدمت هستند که قیمت را تعیین می‌کنند. به عبارتی، این افراد معتقدند هر چیزی همان میزان ارزش مبادله‌ای دارد که که مشتری حاضر است برای آن پول پرداخت کند.

قصد ندارم این نگاه را به چالش بکشم ولی این رویکرد را در بسیاری از خدمات، معتبر نمی‌دانم. ضمن اینکه باید به تفاوت در نحوه ارائه یک خدمت، زمان، مکان، میزان اطلاع مشتری و نیاز مالی ارائه کننده و مشتری در زمان توافق یا انعقاد قرارداد نیز دقت کرد. فعلا، موضوع رقابت و ترفندهای بازاریابی را در این بحث نادیده گرفتم.

بنابراین عوامل زیادی در قیمت گذاری تأثیرگذار هستند و طرفین یک توافق یا قرارداد می‌توانند آن را تغییر دهند. همانگونه که عوامل مختلفی بر نحوه قیمت گذاری خدمات کوچینگ تأثیر می گذارد، مشتریان هم می‌توانند هزینه کوچینگ را بر اساس سطح تجربه و تخصص کوچ تعیین کنند.

رقابت تجربه با هزینه

بدیهی است متخصصان جوان یا بنیانگذاران شرکت‌های نوپا به دلیل اینکه هنوز سهمی از یک بازار ندارند، ممکن است خدمات خود را با نرخ کمتری ارائه کنند. این افراد یا موسسات احتمالاً انعطاف‌پذیری بیشتری هم در نحوه پرداخت نشان می‌دهند. حتی ممکن است با هوشمندی و استفاده از ابزارهای جدیدتر، انتظارات مشتریان خود را بهتر از سایرین در نظر بگیرند و قیمت گذاری خود را متناسب کنند.

در این شرایط، تجربه، سایر تخصص‌های کوچ، سوابق علمی و اجرایی، در دسترس بودن، پشتیبانی، گواهینامه‌های آموزشی و صلاحیت‌های تایید شده، می‌توانند به جلب اعتماد مخاطب کمک کنند.

هزینه کوچینگ با تجربه کوچ رابطه مستقیم دارد.

قبل از شروع فرایند کوچینگ به این سوالات پاسخ دهید:

برای شما که علاقه‌من به دریافت خدمات کوچینگ هستید، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام برنامه‌ریزی مالی خود در مورد آنها فکر کنید. مثلا”:

  • آیا الویت شما در حال حاضر، کسب تجربه است یا تسریع در رسیدن به اهداف؟
  • خودتان بدون استفاده از کوچ یا مشاور، چه مدت زمانی را حاضرید برای برنامه‌ریزی و رسیدن به اهداف خود هزینه کنید؟
  • توانایی، تجربه و تخصص شما در برنامه‌ریزی و پایش مسیر توسعه فردی و سازمانی چیست؟
  • آیا به اینکه هر متخصصی برای یادگیری و کسب تجربه، از عمر و پول خود هزینه کرده اعتقاد دارید؟
  • برای استفاده از دانش و تجربه دیگران چه ارزشی قائل هستید؟
  • چند درصد از سایر خدمات نرم‌افزاری که در حال حاضر استفاده می‌کنید، رایگان است؟
  • مجموع اعتبار مالی شما برای برنامه‌ریزی آینده خودتان چقدر است؟ 
  • چه کسی هزینه‌های آموزش و مشاوره شما را پرداخت می‌کند؟
  • آیا شما هم خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان ارائه می‌کنید؟
  • سایر دوستانتان که شرایط مشابه شما داشتند، برای خدمات مشابه چه هزینه‌هایی کرده‌اند؟
  • انتظارات شما از دریافت خدمات مشاوره، تسهیلگری، منتورینگ و کوچینگ چیست؟
  • و سوالات دیگری که در این مورد ممکن است مطرح شود.

منبع:

https://www.linkedin.com/pulse/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-asghar-fazel?trk=pulse-article_more-articles_related-content-card


آردینی اوخو
چهارشنبه 24 آذر 1400
بؤلوملر :

چطور سال کنکور رو به خوبی سپری کنیم و کنکور خوبی بدیم؟

0 گؤروش
یازار:‌

چرا دوست داشتم همچین متنی بنویسم؟ و چطور از این متن بهتر استفاده کنیم؟
راستش رو بخواهید خسته شدم از دیدن تبلیغاتی که هر روزه دانش آموزان رو دعوت به موفقیت یک شبه در کنکور سراسری می کنن، خسته شدم از دست آدم هایی که هر روز فریب این تبلیغات رو می خورن و به امید موفقیت با برنامه های کذایی کلی پول خرج می کنن و در نهایت به نتیجه دلخواهشون نمی رسن. می خوام در این پست بهتون بگم که داستان من در کنکور سراسری چطوری سپری شد!

در اینجا میخواهم یک سایت مشاور کنکور به شما معرفی کنم وب سایت کنکور آباد به شما مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور انجام میدهند 

بهتره تو یه زمان مشخص حدودا 1 ساعته این پست رو بخونید! سعی کردم هر چیزی که به ذهنم می رسید رو توضیح بدم اما برای اینکه از بحث اصلی منحرف نشیم و خیلی طولانی ننوشته باشم کلی لینک لا به لای نوشته ها دادم که حتما حتما بهشون سر بزنید! خودمم سال کنکور اغلب این لینک ها رو مطالعه کرده بودم! (بعضی لینک ها صوتی و تصویرین و یا طولانی ترن میتونید اونها رو ذخیره کنید و بعدا بهشون سر بزنید) کلیت پست تشکیل شده از هفت بخشه:
  • ایده 1 مرور دروس پایه
  • ایده 2 مدیریت و انتخاب منابع، جزوات، کلاسها و سازماندهی اونها
  • ایده 3 مهارت های نرم و برنامه ریزی صحیح
  • ایده 4 تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت، رشد منطقی در زمان و مدیریت و تحلیل تراز
  • ایده 5 جمع بندی و خلاصه نویسی صحیح
  • ایده 6 سوالات متدوال
  • ایده 7 منابع و روش های من

ایده 1 مرور درس های پایه و سازمان دهی اونها

این ایده رو انتخاب کردم که بیشتر در مورد تابستون و اهمیت درس های پایه با هم صحبت کنیم! داوطلبان اندکی هستند که از سال های پایه "کنکوری" درس میخونن و منابع تستی رو برای هر درس تموم میکنن اگه از این دسته داوطلب ها باشید بیشتر نیاز به مرور و تست زنی تو تابستون دارید (توصیه میکنم از روش بازیابی که پایین تر توضیح دادم، استفاده کنید) و حتی می تونید پیشروی کنید و از درس های دوازدهم هم مطالعه کنید!
اغلب داوطلب ها (مثل من) معمولا تو سالهای پایه پراکنده درس میخونن و کمی هم تست کار میکنن. این موضوع خیلی هم بد نیست البته اگه مفهوم کلی دروس رو هم یادگرفته باشید! اگه مفهومی خونده باشید ولی زیاد تست کار نکرده باشید جای جبران هست و وقت کافی دارید.
اگه جزو دسته داوطلبانی هستید که کلا درس نخوندید و فقط برای سال آخر سرمایه گذاری خواهید کرد بهتره یک پایه رو تو تابستون به طور کامل بخونید و هر چقدر که تونستید برسونید از اون یکی پایه بخونید و توجه کنید که مطالب به هم پیوسته رو هم کنار هم یاد بگیرید. اگه پایه دهم رو کامل بخونید پایه یازدهم رو تا انتهای نیم سال اول همراه ترم اول دوازدهم تموم می کنید و بعد از اون دوباره دهم رو با برنامه آزمون آزمایشی مرور خواهید کرد اینطوری تو عید هم میتونید بخش زیادی از دوازدهم و دو پایه رو جمع بندی کنید و مطمئن باشید که مشکلی پیش نخواهد اومد!
یکی از اشتباهات من این بود که تلاش کردم همه دروس دهم و یازدهم رو تو تابستون بخونم و راستش رو بخواهید بعضی جاها رو ماستمالی کردم که زودتر تموم شه! ولی اینکار اشتباه بود به نظرم! خوندن مباحث حفظی دروس عمومی هم اشتباه دومم بود! اگه مبحثی از دروس عمومی (مثلا قرابت معنایی یا آرایه) از یادتون نمیره تابستون بخونیدش ولی متن دینی رو خوندن عملا کار مناسبی نیست! (اگه آزمون میرید یه حداقل زمانی بهش اختصاص بدید اما واقعا روش وقت نذارید)

ایده 2، مدیریت منابع، جزوات، کلاسها و سازمان دهی اونها

یا شما معلم خوب دارید تو مدرسه و مدرستون با برنامه آزمونی که شرکت میکنید هماهنگه یا اینطور نیست! من معتقدم که کلاس درس جای یاد دادن فرمول های تستی و یا جزئیات ریز نیست بلکه دانش آموزا سر کلاس باید با کلیت دروس آشنا بشن و سر رشته کلاف رو پیدا کنن و تو خونه با حل تست و تمرین بیشتر و رفع اشکال با پاسخ نامه بتونین به درس مسلط بشن!

مریم میرزاخانی در پاسخ به خبرنگار کره ای که در مورد مدارس ایران سوال می پرسه میگه: ... همین که معلمانی داشته باشید تا شما را تشویق کنند که چیز ها را خودتان بخوانید کافی است! فکر می کنم واقعا بیشتر چیز هایی که شما در کلاسِ درس یاد میگیرید در مورد پرانگیزه بودن و ادامه دادن مسیر به تنهایی است!

با اینحال اگه احساس می کنید نمیتونید کلیات درس رو سر کلاس یاد بگیرید میتونید کلاس کنکور شرکت کنید که الان به لطف تکنولوژی میتونید تو کلاس های آنلاین هم شرکت کنید.

  • چطور کلاس و معلم مناسبی رو انتخاب کنیم؟

باید علمی درس رو یاد بگیرید! با توجه به خیل عظیم دانش آموزا که اخیراً به سمت کنکور سراسری هجوم آورده اند طبعا این خیل عظیم پول زیادی رو به دست اندر کاران کنکور می رسونه و یک رقابت مضحکی هم گاهی بین شومن ها شکل می گیره!
شومن کیست؟ شومن ها معمولا با بالا و پایین پریدن سعی میکنن سرگرمی های متنوعی برای دانش آموزان خلق کنند که در نهایت هم برای اونا سودی نداره! معمولا کسانی که بیش از حد شعر می خونن، اسم های عجیب و غریب برای روش های خود خلق میکنن، فرمول های "من در آوردی" برای هر نوع تستی پیدا میکنن و سعی میکنن با کلید واژه هایی اونها رو در کله دانش آموز بخت برگشته فرو کنن، کسانی که تُن صداشون رو بیش از حد عوض می کنن و برای جذب دانش آموزان در کلاس حاضرند از هر لفظی استفاده کنند معمولا معلم نیستند و شومن هستند! البته این موضوع در مورد همه درست نیست شعر های خنده داری که در ذهن می مونه و یا حرکاتی که باعث یادگیری بهتر دروس می شه اگه در حد معقول و قابل استفاده باشه خیلی هم خوبه و من هم استفاده می کردم ولی اگه بیش از حد باشه دیگه قابل استفاده نیست و شما رو بیشتر سردرگم می کنه! یادگیری شما در کلاس درس و تاثیر مثبت کلاس های کنکوری در تراز شما بهترین ملاک انتخاب یک معلم خوبه! البته مشاهده شده که برخی معلم ها و موسسات برای اینکه دانش آموز به ناکارآمدی روش هاشون پی نبره توصیه میکنند که "در آزمون های آزمایشی شرکت نکنید" و شروع میکنند به بهانه گیری های نادرست در مورد آزمون ها مثلا: برنامه اش بد است! سوالش غیراستاندارد است وگرنه سوالات کنکورر با روش های ما حل می شود! از کتاب های خودشان سوال می دهند! وقتش کم است! سوالش معما است و یا سلیقه است و ... البته برخی از این اشکلات صحیحه ولی نه در حدی که دانش آموز شرکت نکردن رو به شرکت کردن ترجیح بده و آزمون برای سنجش اطلاعاتش ملاک درستی نباشه.
همه اینها رو گفتم که بگم فریب شومن ها را نخورید و فکر نکنید با بالا و پایین پریدن و سر و صدای بیش از حد قراره دروس رو بهتر یاد بگیرید!! معلم هایی که با طمأنیه و استفاده از اصول علمی درس می دن غالبا دانش آموز رو درست تر هدایت می کنند!
تجربه من: برای کلاس کنکور هزینه نکردم چون احساس نیاز نمی کردم اما چند مورد از دی وی دی ها رو که البته اون هم برای نظام قدیم بود و به دست من رسیده بود دیدم ولی به نظرم خیلی مفید نبود و اون روش ها رو هم معمولا از کتاب ها می شد استخراج کرد. وقتی خودتون روشی رو برا خودتون می سازید بهتر از اینه که از کس دیگه اونو یاد بگیرید مثلا من مسائل شیمی رو با ترکیبی از کسر تبدیل و کسر پیش ساخته حل میکردم و چند نفر از دوستام که رتبه های خوبی هم آوردن با روش نوشتاری خاصی از کسر تبدیل که خودشون ساخته بودن مسائل رو حل میکردن و سرعت خوبی هم داشتن یعنی خودتون به روش های خاص حل برسید نه اینکه کسی بهتون بگه! الان خیلی باب شده که مثلا بدون فرمول سوالات سینماتیک رو حل میکنن و یا فقط با نمودار همه سوالات رو حل میکنن! برای تست هایی که خودشون طرح میکنن بله!! ولی همه تست ها رو نمیشه اینطوری حل کرد و یا برخی از تست ها با فرمول های کتاب درسی راحت تر حل می شن تا نمودار. اینا رو خودتون باید تشخیص بدید... از طریق حل تست و تحلیل تست هایی که حل میکنید! در ضمن روش های خاصی هم هستند تو حل مسائل مثل عددگذاری و استفاده از گزینه ها که خیلی از تست های سخت با اونها حل میشه و توصیه میکنم اونها رو هم تو خونه تمرین کنید اگه فرصت کردم چند مثال از این مسائل رو براتون می نویسم!

منبع:

https://virgool.io/@benyaminbeyzaie/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D9%88-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%85-n3huorvhstjx


آردینی اوخو
سه شنبه 23 آذر 1400
بؤلوملر :

کفپوش خونتو برق بنداز!

0 گؤروش
یازار:‌


اهمیت درخشش و تمیز بودن کفپوش ها انقدر زیاده که اصلا میشه بگیم بخشی از دکور خونه حساب میشه.فکرشو بکنید یه مهمون خیلی خاص به خونه یا محل کار شما میاد،نمیخواید که کفپوش ها کدر و پر از لک باشن؟پس باید نظافت کفپوش ها جزء اولویت هاتون باشه.

برای نظافت منزل میتوانید از شرکت خدماتی مهرگان کمک بگیرید. اطلاعات بیشتر

نظافت کفپوش ها
نظافت کفپوش ها

اول انتخاب کنید که با جاروبرقی کار میکنید یا جارو دستی،اگه جاروبرقی رو انتخاب میکنید از سری خرطومی مانند استفاده کنید چون سری های دیگه جاروبرقی روی سطح کفپوش خط و خش میندازه.و اگه از جاروی دستی استفاده میکنید مطمئن بشید که جارو نرم و خشک باشه.با جارو مورد نظر تمام گرد و غبار ها رو گردگیری کنید چون گرد و غبار کفپوش رو کدر میکنند و باعث خراشیدن سطح میشن.

برای مرحله دوم نظافت کفپوش ها ازونجایی که کفپوش ها اغلب از جنس پی وی سی هستند هیچ جای نگرانی در استفاده از آب ندارید پس میتونید شوینده مورد نظرتون رو با آب مخلوط کنید و با طی نرم و تمیز روی سطح بکشید و به نظافت کفپوش ها بپردازید.

برای مرحله بعدی باید با دستمال های نانو نرم و تمیز و بدون رطوبت سطح زمین رو خشک کنید تا سطح کفپوش شما کاملا تمیز بشه.

در مرحله آخر شما میتونید از واکس های مخصوص کفپوش استفاده کنید تا کفپوش ها کاملا براق و درخشان بشن.

برای انتخاب شوینده میتونید با سرچ در گوگل یا پرس و جو ساده از فروشگاه ها شوینده مناسب و مورد نظر خودتون رو پیدا کنید.اما فراموش نکنید که حتما از شوینده مخصوص نظافت کفپوش ها استفاده کنید و از ریختن پودر لباسشویی و وایتکس خودداری کنید.

علاوه بر اینا یه سری شوینده ویژه کفپوش وجود دارند که نیاز به آب ندارن،بعضی از افراد کاربلد در این زمینه میگن این نوع شوینده ها بهترین نوع پاک کننده ها برای کفپوش ها هستند.

منبع:

https://vrgl.ir/rym6i

آردینی اوخو
یکشنبه 21 آذر 1400
بؤلوملر :

تلویزیون سونی یا سامسونگ کدام بهترند؟

0 گؤروش
یازار:‌


زمانی که می‌خواهیم یک تلویزیون با کیفیت برای منزل و محیط کار خود انتخاب کنیم، دو برند به گوشمان می‌رسد، سونی و سامسونگ. اما این که کدام یک از این برندها را انتخاب کنیم خود نیاز به دلیل و استدلال دارد که در این جا به مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ پرداخته‌ایم.


معرفی تلویزیون سونیبدون شک خوش‌نام‌ترین برند در زمینه ساخت تلویزیون‌های هوشمند، شرکت سونی است. خط‌مشی این شرکت بر اساس رضایت مشتریان بنا شده و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز مربوط به محصولات این شرکت، طول عمر بالای مربوط به قطعات آن است. اما مساله‌ای که در این جا مطرح است، قیمت مربوط به تلویزیون سونی است که بدون شک بالاترین قیمت مربوط به تمامی تلویزیون‌های هوشمند را دارد و همین مساله باعث شده که برخی از افراد توان خرید این تلویزیون را نداشته باشند. اما چون کیفیت ساخت تلویزیون سونی از هر منظر ایده‌آل است و می‌توان برای عمری از آن استفاده کرد، می‌توان از شرایط ویژه تلویزیون اقساطی برای خرید این دستگاه استفاده کرد.برای مشاهده و خرید میتوانید به سایت تلویزیون سونی مراجعه فرمایید. معرفی تلویزیون سامسونگشرکت سامسونگ در ایران توانسته بازار خوبی را برای خود دست و پا کند و این مساله مختص به تلویزیون سامسونگ هم می‌شود. به طور کلی یکی از مهم‌ترین ویژگی بارز مربوط به این محصول، تنوع آن است و برای تمامی مشتریانی که دارای سلیقه‌های متفاوتی هستند سبک خاصی از این تلویزیون طراحی شده و این مساله انتخاب را برای افراد ساده‌تر کرده است. از مزیت‌های مربوط به خرید تلویزیون سامسونگ می‌توان به کیفیت بالای تصویر آن اشاره کرد که به نسبت برندهای دیگر در رده بالاتری قرار می‌گیرند. همان طور که اشاره کردیم این برند دارای محصولات متنوعی در زمینه تلویزیون است، در حالی که این قضیه در ارتباط با تلویزیون سونی وجود ندارد و تنها چند مدل از آن حداقل در داخل بازار ایران موجود است. البته به طور قطع می توان گفت که کیفیت تلویزیون های سونی بالاتر است. به فرض مثال سری بالارده این محصول که به اسم پیشوند Q می‌شناسیم سطح بسیار وسیعی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد و از روشنایی بسیار خوبی بهره می‌گیرد. در حالت کلی تلویزیون‌های سامسونگ را نمی‌توان در این زمینه بهترین معرفی کرد، اما چون دارای مدل‌های متنوعی هستند، باعث شاخص شدن آن به نسبت سایر برندها شده است. اگر علاقمند به بازی‌های کامپیوتری هستید به نظر می‌رسد انتخاب تلویزیون سامسونگ بهترین گزینه برای شما باشد زیرا دارای تاخیر ورودی بسیار کم است و همین مساله قدرت پردازش و سرعت بازی را بیشتر می‌کند. پس اگر می‌خواهید برای کنسول خود بهترین تلویزیون را انتخاب کنید، پیشنهاد اول سامسونگ است. اما افرادی که می‌خواهند هزینه پایین‌تری برای خرید این محصول پرداخت کنند، تلویزیون سامسونگ بهترین پیشنهاد است، چون که این محصول به دلیل تنوعی که در ساخت خود دارد از بالاترین تا پایین‌ترین قیمت را در برمی گیرد. همین ویژگی قیمتی آن یکی دیگر از مشخصات بارز مربوط به این دستگاه است.
مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگکیفیت کلی تلویزیون سونی نسبت به سامسونگ بالاتر است، هر چند کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ در نوع خود بی نظیر است اما در کل تلویزیون سونی دارای بالاترین کیفیت ساخت در میان سایر برندهای مشهور مربوط به این وسیله است. پردازنده‌های مربوط به این دو دستگاه بسیار قوی و قدرتمند است و در این زمینه نمی‌توان اختلافی را قائل بود و هر دو شرکت در این زمینه عالی کار کرده‌اند. در زمینه دوام قطعات، تلویزیون سونی به نسبت سامسونگ بهتر عمل کرده و دوام قطعات مربوط به تلویزیون سونی بسیار بالا است و این قضیه در مورد تلویزیون سامسونگ در حد عالی و خوب توصیف شده است. برنامه‌های بسیار متنوعی در ساخت تلویزیون سونی به کار گرفته شده و از سیستم عامل اندروید با برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند. اما در تلویزیون سامسونگ از سیستم عامل Tizen با امکانات و برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌شود. بهترین انتخاب برای دیدن فضاهای روشن و باز تلویزیون سامسونگ است و این در حالی است که بهترین انتخاب برای دیدن محتواهای ورزشی و سریع تلویزیون سونی است. مدل طراحی محصولات بالارده در تلویزیون سامسونگ در نوع خود بی‌نظیر است و این مساله در ارتباط با تلویزیون سونی زیاد به چشم نمی‌خورد و محصولات بالارده و میان‌رده از نظر کیفیت ساخت زیاد تفاوت چشم‌گیری با همدیگر ندارند. اما آخرین نکته در ارتباط با مقایسه این دو تلویزیون می‌توان به خرابی کم‌تر تلویزیون سونی نسبت به سامسونگ اشاره کرد. در این مطلب به شکل کامل به مقایسه این دو برند پرداختیم و شما عزیزان می‌توانید با مطالعه دقیق محتویات آن تصمیم بگیرید که کدام یک از این محصولات را می‌خواهید انتخاب کنید. در حالت کلی نمی‌توان گفت کدام یک از این برندها بر دیگری برتری دارند و با توجه به شرایط خود و بودجه‌ای که در اختیار داریم می‌توانیم انتخابی مطمئن در این زمینه داشته باشیم.منبع:https://medad.io/@hporsamany2002/%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AF/

آردینی اوخو
شنبه 6 آذر 1400
بؤلوملر :

۵ نکته کلیدی که اگر قبل از خرید خانه در ترکیه بدان توجه نکنید با مشکلات جدی روبرو خواهید شد

0 گؤروش
یازار:‌


قبل از خرید خانه در هر شهر یا کشوری باید به نکاتی توجه نمود تا در خرید ملک مذکور متحمل خسارات مالی نشویم. در ایران نیز اگر بخواهید خانه ای خریداری کنید به طور حتم ماه ها موارد مختلف را مورد بررسی قرار می دهید. اما در ارتباط با خرید خانه در کشوری دیگر شرایط فرق می کند، زندگی نکردن در کشور مورد نظر، نا آگاهی از شرایط و موقعیت منطقه ها و شهر های مختلف، آشنا نبودن به زبان آن کشور و … شرایط را برای خرید خانه مورد نظر دشوار می کند. در این مقاله ۵ نکته کلیدی که اگر قبل از خرید خانه در ترکیه بدان توجه نکنید با مشکلات جدی روبرو خواهید شد مطرح خواهد شد.

برای اخذ اقامت ترکیه میتوانید به وب سایت تکینکوگروپ مراجعه کنید. اطلاعات بیشتر

همچنین وجود موسسات بدون مجوز و افراد کلاهبردار و دادن اطلاعات نادرست به متقاضیان خرید خانه باعث شده، افراد نتوانند انتخاب درستی در خرید خانه در کشوری دیگر داشته باشند.

خوشبختانه شرکت سرمایه گذاری املاک برنا همز فعال در کشور ترکیه در سال های گذشته توانسته کمک شایانی در انتخاب و خرید ملک به هموطنان عزیز در این کشور کند. مقالات این سایت شما را در خرید خانه در شهر های مختلف ترکیه یاری خواهد نمود. در ادامه سعی شده مواردی را ذکر شود که باید قبل از خرید خانه در ترکیه به آنها توجه نمود.

هدف از خرید خانه در ترکیه

افرادی که در ترکیه ملک خریداری می کنند اهداف مختلفی دارند. در ابتدا لازم است هدف خود از خرید ملک در ترکیه را مشخص کنید:

اخذ اقامت و شهروندی این کشور: بسیاری از رسانه ها و تبلیغات با دادن اطلاعات اشتباه سعی در جذب مشتری هستند. باید بدانید با خرید خانه در ترکیه نمی توان به سرعت اقامت دائم اخذ نمود. در ابتدا با خرید خانه در ترکیه فقط برای یکسال اقامت موقت اخذ می کنید سپس هر سال با توجه به شرایط این اقامت قابل تمدید خواهد بود. بعد از 5 الی 8 سال با توجه به شرایط مالک می توان اقامت دائم اخذ نمود. اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه بخرید باید خانه خریداری شده حداقل به قیمت 250 هزار دلار همراه با سند (تاپو) باشد.

دریافت پاسپورت ترکیه برای مهاجرت به کشور های اروپایی: برای دریافت پاسپورت ترکیه باید در ابتدا اقامت این کشور را اخذ کنید و بعد از طی مراحلی شهروند این کشور شوید. در این صورت دولت ترکیه پاسپورت این کشور را برا شما صادر می کند. با پاسپورت ترکیه می توان بدون اخذ ویزا به بیش از 100 کشور اروپایی و امریکایی و … سفر کنید. بسیاری از ایرانیان با این کار توانسته اند به کشور هایی نظیر کانادا و کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه با توجه به موقعیت مناسب و آینده روشن این کشور: دولت ترکیه سال قبل اعلام کرد که این کشور در آستانه ورود به اتحادیه اروپا است. از آن زمان تا به امروز تعداد سرمایه گذاران خارجی در این کشور به چندین برابر رسیده است. همچنین نیمی از ترکیه در اروپا و نیمی دیگر در قاره آسیا واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی فراهم کرده است. بسیاری از ایرانیان از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرده اند. خرید خانه مطمئن ترین و راحت ترین راه برای سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه خریداری کنید، پیشنهاد ما خرید خانه های در حال ساخت است. در مقاله گذشته در این رابطه نکات مختلفی ذکر شده است.

نکات مهم قبل از خرید خانه در ترکیه

قبل از خرید خانه در ترکیه لازم است به مواردی توجه کنید که عدم توجه به آنها می تواند شما را با مشکلات جدید روبه رو کند:

با افزایش سرمایه گذاران و متقاضیان خرید ملک در ترکیه پروژه های ساخت مسکن در شهر های مختلف ترکیه آغاز به کار کرده اند. این پروژه ها یا اغلب در حال ساخت هستند و پیش فروش می شوند یا آماده تحویل می باشند. اگر به هر هدفی می خواهید از این پروژه ها ملک خریداری کنید، توجه نمایید که حتما قبل از شما اتباع خارجی یا دیگر ایرانیان از این پروژه ها ملک خریداری کرده باشند تا مطمئن شوید مشکلی برای ثبت سند برای شما که تبعه خارجی محسوب می شوید، وجود نداشته باشد.

اگر ملکی خریداری کرده اید قبل از تسویه حساب و پرداخت کل مبلغ خانه برای حصول اطمینان بهتر است کپی سند(تاپو) یا مشخصات آن را به اداره سند و تاپو شهر نشان دهید و از صحت اطلاعات خانه مطمئن شوید. برای مراحل ثبت سند به نام خریدار مالک نیز باید به اداره تاپو مراجعه نمود.

واضح است برای خرید ملک جدا از مبلغ خرید خانه باید مبالغ دیگری پرداخت کنید، این هزینه ها شامل هزینه مربوط به ثبت سند، هزینه مترجم رسمی از سوی اداره تاپو و چند هزینه اندک دیگر است. مهمترین نکته در اینجاست که اتباع خارجی از پرداخت هزینه مالیات ملک معاف شده اند. در هنگام خرید و ثبت سند توجه کنید این هزینه از شما دریافت نگردد.

ملکی خریداری کنید که دارای سند رسمی ترکیه یعنی تاپو باشد. در غیر اینصورت شما قادر نخواهید بود اقامت این کشور را اخذ کنید.

برخی از خانه ها در ترکیه دارای وام بانکی هستند که مشابه آنها در ایران نیز وجود دارد. قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه مطمئن شوید وام بانکی آن به طور کامل قبل از شما تسویه شده است و مالک قبلی به هیچ ارگانی بدهکار نیست. که البته این مورد نیز با مراجعه به اداره تاپو قابل استعلام است.

5 نکته قابل اهمیت قبل از خرید خانه در ترکیه

به طور خلاصه وکلی باید قبل از اقدام به خرید ملک در ترکیه به موارد زیر دقت کنید:

ملک دارای سند رسمی معتبر (تاپو) باشد.

شرکت و املاکی که از آنها خانه خریداری می کنید دارای مجوز رسمی دولت ترکیه باشد.

ملک خریداری شده باید در اداره تاپو ثبت رسمی شده باشد.

خانه خریداری شده به دولت و بانک و اداره مالیات بدهکار نباشد.

اگر ملک در حال ساخت خریداری می کنید حتما دارای سند رسمی باشد.

منبع:

https://bornahomes.com/%DB%B5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA/

آردینی اوخو
سه شنبه 2 آذر 1400
بؤلوملر :