برای اخذ پاسپورت ترکیه روش های زیادی وجود دارد که به کمک انها می توان در یک مدت زمان کوتاه شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور را دریافت کرد. استفاده از شیوه های سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور، باعث رشد و افزایش کیفیت زندگی می شود. به همین دلیل در این مقاله به صورت جامع و کامل به روش های اخذ شهروندی ترکیه می پردازیم.

اخذ شهروندی ترکیه با اجازه کار

یکی از شیوه هایی که می توان به وسیله آن اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه نمود؛ دریافت اجازه کار است.

اجازه کار و یا چالیشما ایزنی به معنی آن است که کارفرما برای شما بیمه رد کند. به این صورت شما اجازه کار دریافت می کنید.

به صورت کلی، زمانی که شما اقامت ترکیه را اخذ نمایید؛ اجازه کار ندارید و اگر جایی مشغول به فعالیت و درآمد زایی شوید؛ اصطلاحاً کار سیاه انجام داده اید. اما اگر می خواهید به صورت قانونی در کشور ترکیه فعالیت نمایید؛ باید کارفرما شما را بیمه نماید. البته به دلیل آن که بیمه افراد خارجی نسبت به بیمه نیروی ترک هزینه بیشتری دارد و باید کارفرما به اداره کار ترکیه ثابت نماید که نیرویی با تحصص شما در کل کشور ترکیه وجود ندارد تا بتواند برای شما اجازه کاردریافت نماید؛ معمولاً افرادی که تخصص بالا و یا توانایی منحصر به فردی دارند، می توانند چالیشما ایزنی دریافت کنند.

بعد از گرفتن اجازه کار، در صورتی که 5 سال به صورت متوالی اقامت از طریق اجازه کار را تمدید کنید؛ می توانید اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه نمایید.

اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

متداول ترین روش برای دریافت شهروندی، خرید ملک در ترکیه می باشد. در این شیوه باید ملک مورد نظر ارزشی بالای 250 هزار دلار را داشته باشد تا منجر به اخد پاسپورت ترکیه شود.

اما هنگام خرید ملک به این موضوع دقت نمایید که خانه مورد نظرتان نباید تا 3 دست قبل از شما توسط فرد خارجی خریداری شده باشد و همچنین بعد از خرید نیز، تا 3 سال امکان فروش آن را نخواهید داشت.

همچنین، قبل از خرید ملک به سند آن نیز دقت نمایید تا دچار مشکل نشوید. پیشنهاد می کنیم قبل از پرداخت وجه، اقدام به استعلام خانه کرده تا بدهی و یا مشکلای نداشته باشد.

علاوه بر آن، می توانید با خرید چند ملک که مجموع انها 250 هزار دلار می شود نیز اقدام به دریافت شهروندی ترکیه نمایید.

البته می توانید ملکی کمتر از 250 هزار دلار را نیز خریداری کنید و بعد از گذشت 5 سال برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام نمایید.

دریافت شهروندی ترکیه از طریق ثبت شرکت

از دیگر روش های اخذ پاسپورت ترکیه، ثبت شرکت می باشد. شما با تاسیس شرکتی در کشور ترکیه و استخدام 5 نیروی ترک و بیمه کردن آنها، می توانید علاوه بر دریافت اجازه کار، بعد از گدشت 5 سال اقدام به دریافت پاسپورت کشور ترکیه نمایید.

دریافت پاسپورت ترکیه به وسیله ازدواج

یکی از روش هایی که می تواند به شما شهروندی ترکیه را اعطا نماید؛ ازدواج با فردی ترک تبار می باشد. البته نباید ازدواج صوری انجام دهید و باید به صورت واقعی باشد. زیرا دولت ترکیه 3 سال شما را کنترل می کند و سپس بعد از گذشت 3 سال می توانید برای پاسپورت ترکیه اقدام نمایید.

دقت کنید که فرد ترک تبار نباید سو پیشینه داشته باشد.

دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در بانک

یکی از روش هایی که تکنیکوگروپ به شما برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه پیشنهاد می دهد؛ سرمایه گذاری در بانک های این کشور می باشد. شما می توانید مبلغ 500 هزار دلار را به مدت 3 سال در بانک های ترکیه سرمایه گذاری نمایید و سپس برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله به روش های اخذ شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت ترکیه اشاره کردیم. امیدواریم بتوانید بهترین روش را برای اخذ پاسپورت این کشور انتخاب کرده و از امکانات ترکیه بهره مند شوید.

در نهایت نیز به این نکته اشاره می کنیم که تحصیل در ترکیه نمی تواند برای شما موجب دریافت پاسپورت شود و فقط شامل اقامت کوتاه مدت می گردد.

البته دریافت مدرک از هر کشوری راه را برای کاریابی و اشتغال در ان کشور هموار می سازد. به همین دلیل با تحصیل در کشور ترکیه می توانید به سرعت جذب بازار کار شده و چالیشما ایزنی دریافت نمایید.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.smtnews.ir/article/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86

جمعه 20 اسفند 1400
بؤلوملر :