با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، خیلی از کارهایی که نیاز به حضور فیزیکی فرد در مکان داشت، از طریق اینترنت قابل انجام است. یکی از کارهایی که در قرن اخیر با استفاده از اینترنت می‌توان انجام داد، ادامه تحصیل یا شرکت در دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های مختلف، از مناطقی دور و نزدیک است. بسیاری از دانشگاه‌های مشهور در دنیا دوره‌های آنلاین رایگان ارائه می‌دهند. با استفاده از این نوع دوره‌ها، چالش‌هایی همچون شهریه بالا و کمبود کلاس و امکانات برای دوره‌های جدید وجود ندارد. با نزدیک به سه میلیون دانشجو که در حال حاضر در برنامه‌های کاملاً آنلاین ثبت نام کرده‌اند و شش میلیون دانشجو که حداقل یک دوره آنلاین را گذرانده‌‌اند، آموزش آنلاین به روشنی به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های آموزش عالی تبدیل شده است. با این حال شک و تردیدهای فراوانی در زمینه یادگیری آنلاین  وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موثر بودن این دوره‌ها همچون دوره‌های حضوری اشاره کرد.

موسسه آموزشی مشاوران برتر برای تحصیل غیر حضوری در خدمت شما عزیزان می باشد.

کلاس‌های غیر حضوری

 

سیستم‌های مورد استفاده برای کلاس‌های آنلاین به مربیان اجازه می‌دهد تا اطلاعات دوره را برای دسترسی آسان دانش آموزان بارگذاری کنند. سیستم‌های مورد استفاده برای کلاس‌های آنلاین همانند تخته سیاه، بوم و مودل است که امکان تبادل اطلاعات بین اساتید و دانشجویان را فراهم می‌کند. اگر کلاسی به صورت غیر همزمان برگزار شود، داوطلبان قادر به مشاهده آن در اوقات فراغت خود می‌باشند. البته کاربران دوره‌های همزمان می‌توانند از طریق برنامه‌های گفتگوی آنلاین یا کنفرانس با یکدیگر در تعامل باشند.

یکی از مشکلاتی که در دوره‌های آنلاین وجود دارد، مرتبط با برگزاری آزمون است، زیرا اساتید و دانشجویان عملاً ارتباط رو در رو با یکدیگر ندارند و از این رو استادان برای اطمینان از عدم وقوع تقلب، قادر به زیر نظر گرفتن روند کار نمی‌باشند. از این رو برای حل این مسئله، موسسات ممکن است از متقاضیان درخواست کنند که به مراکز اصلی مراجعه کنند و با نظارت استاد مورد ارزیابی قرار گیرند. گزینه دیگر شامل استفاده از خدمات تبلیغاتی آنلاین است که دانشجویان را در هنگام کار نظارت می‌کنند. اگر دانشجو هرگونه رفتار غیر معمولی را از خود نشان دهد، سرویس مورد نظر به موسسه هشدار می‌دهد.

 

آیا کلاس‌های آنلاین ساده‌تر از کلاس های آفلاین در محوطه دانشگاهی است؟

 

هنگام امتیاز دهی به جوانب مثبت و منفی کلاس‌های آنلاین، دانش جویان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که این دوره‌ها همچون دوره‌‌های حضوری تمامی ملاک‌های ارزیابی شامل امتحانات، مقالات، ارائه‌ها، آزمون‌ها و پروژه‌ها را از دانشجویان درخواست می‌کنند. هر یک از این تکالیف ممکن است دارای مهلتی باشد که داوطلب می‌تواند آنها را به صورت آنلاین یا حضوری به استاد ارائه کند.  

مزایا تحصیل غیر حضوری

 

 

به منظور تحصیل غیر حضوری از طریق اینترنت دیگر نیازی به حضور فرد در محیط دانشگاه نیست، از این رو حتی نیازی به حضور فرد در آن شهر یا آن کشور هم نمی‌باشد، فرد از هر نقطه‌ای از دنیا قادر به تحصیل غیر حضوری در هر دانشگاه یا موسسه علمی می‌باشد. در ادامه به مزایای دیگر تحصیل غیر حضوری اشاره شده است

منبع:https://pardakhtino.com/blog/studying-online-at-foreign-universities

دوشنبه 1 شهریور 1400
بؤلوملر :