عوامل موثر بر کیفیت و هزینه عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی یکی از بهترین روش های تبلیغات و برندسازی است. عوامل زیادی مانند تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی بر کیفیت و قیمت نهایی تاثیر می گذارد.
در دنیای امروز شیوه تبلیغات نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده است. یکی از این روش های تبلیغاتی استفاده از خدمات عکاسی صنعتی است. ما در استودیو نائین سالهاست که در این زمینه کار می کنیم. برای عکس گرفتن از محصولات خود می توانید از ما کمک بگیرید. بنابراین در ادامه این مقاله از با مردم با ما همراه باشید تا با مهمترین عواملی که بر قیمت و دستمزد عکاسی صنعتی موثر هست آشنا شوید.


عوامل موثر بر هزینه عکاسی صنعتی
اگر شما به عنوان یک کارفرما قصد سفارش فیلمبرداری از محصولات تولیدی خود را دارید، باید توجه داشته باشید که نوع سفارش شما برای ما اهمیت ویژه ای دارد. استودیو ناین می تواند مشاور خوبی برای شما در این زمینه باشد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت عکاسی صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مناظر طبیعی
صحنه نگاری به معنای چیدمان با توجه به نوع محصول است که توسط عکاس یا عکاسان پروژه انجام می شود. هرچقدر هم که این چیدمان اصولی باشد، کیفیت عکاسی بالاتر خواهد بود و از این رو هزینه پروژه افزایش می یابد.

نوع محصول
خدمات عکاسی تبلیغاتی یا عکاسی صنعتی همیشه با توجه به نوع محصول انجام می شود. به عنوان مثال در پروژه های عکاسی از مواد غذایی، تکنیک های مورد استفاده با محصولات صنعتی و کارخانه ها بسیار متفاوت است.

زمان پروژه
یکی از مهم ترین عوامل موثر بر هزینه عکاسی زمان است. هر چه مدت یک پروژه کوتاه تر باشد، هزینه نهایی آن نیز کمتر می شود.


تعهدات کارفرما در پروژه های عکاسی
شاید در نگاه اول به نظر برسد که کارفرما مسئولیت خاصی جز پرداخت هزینه ها و قیمت عکاسی صنعتی ندارد. اما برای کمی دقیق تر، می بینیم که کارفرمای پروژه جدا از بحث قیمت، باید محیط کار را برای عکاسان نیز آماده کند.

محیطی که بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند و از ورود افراد مختلف و مراجعه غیر ضروری به محل کار جلوگیری کنند. همچنین کارفرما باید از ایمنی محیط اطمینان حاصل کند تا عکاسان بتوانند بدون نگرانی از حوادثی مانند سرقت تجهیزات، کار خود را به خوبی انجام دهند.

مسئولیت های گروه عکاسی صنعتی
خلاقیت در نورپردازی
استفاده از بهترین تجهیزات و بهترین لنزها
برای کار در شرایط آب و هوایی غیرعادی مانند باران یا برف آماده شوید
ضمناً در صورت نیاز به استفاده از دوربین های باکیفیت حرارتی، این مسئولیت نیز بر عهده گروه عکاسی می باشد. از دیگر وظایف این افراد می توان به مسئولیت گروهی، ترتیب کار و انسجام اشاره کرد. لازم به ذکر است که اگر قصد استفاده از خدمات استودیو ناین را دارید، استفاده از با کیفیت ترین تجهیزات را برای پروژه های عکاسی خود تضمین می کنید.

نقش عکاسی صنعتی در بهبود کسب و کار شما
عکاسی صنعتی یکی از روش های تبلیغاتی است که می تواند به بهبود فروش محصولات شما کمک شایانی کند. اصولاً بسیاری از افراد بر این باورند که تصویر محصولی که در سایت می بینند با ماهیت واقعی آن متفاوت است.

در این شرایط استفاده از یک تیم عکاسی حرفه ای می تواند کمک زیادی به بهبود این نگرش کند. این نوع عکاسی تنها به شغل و حرفه خاصی بستگی ندارد. برای مثال می توانید از عکاسانی استفاده کنید که در زمینه عکاسی معماری در صنعت ساختمان و دکوراسیون فعالیت می کنند. استودیو ناین یکی از مجموعه هایی است که در تمامی زمینه های تبلیغاتی فعال است و با خیال راحت می توانید هر پروژه ای را به ما بسپارید.

امروزه بسیاری از مردم وقت خواندن یک کتاب طولانی را ندارند. در مرحله اول، آنها توسط تصویر یک محصول جذب می شوند. شما باید از این روش در کسب و کار خود استفاده کنید. به این ترتیب در نگاه اول مشتری جذب عکس های باکیفیت می شود و در مرحله بعد مشتری به سراغ مطالعه مشخصات کالای مربوطه می رود.

بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می کنند که عکاسی صنعتی بسیار آسان است. پس خودشان این کار را می کنند و خوشحال از اینکه دستمزد عکس گرفتن از محصول پرداخت نمیکنند اما نتیجه ای جز شکست ندارد. این شکست بر فروش آنها نیز تاثیر می گذارد. در نهایت تصمیم می گیرند به سراغ کسانی بروند که سابقه طولانی در حرفه خود دارند.


سوالات متداول
آیا می توان از این روش تبلیغاتی عکاسی صنعتی برای افزایش فروش در تمامی مشاغل استفاده کرد؟
بله اساسا هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد. اگر در صنعت ساختمان کار می کنید یا صاحب یک کارخانه قطعات فلزی یا حتی مدیر شرکت فروشگاهی هستید، می توانید از این روش تبلیغاتی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

برای جلوگیری از حوادث در حین پروژه عکاسی صنعتی چه باید کرد؟
به عنوان یک کارفرما باید تا حد امکان از مشکلاتی برای تیم عکاسی جلوگیری کنید تا آنها بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند. اما اگر تصادفاً مشکلی با تیم همکاران شما پیش بیاید و به آنها آسیب برساند، شما مسئول پرداخت آن خسارات هستید.

این موضوع در مورد تیم عکاسی نیز صدق می کند. بنابراین اگر محصولات شما توسط آنها آسیب دید، مسئولیت پرداخت خسارت به عهده آنهاست. در نظر داشته باشید که اگر هر دو طرف توجه کنند هرگز این اتفاق نمی افتد و همکاری خوب و موفقی خواهید داشت.

اگر قصد دارید از عکاسی صنعتی برای محصولات خود استفاده کنید، شک نکنید که می تواند فروش شما را چند برابر کند. به شما قول می دهیم که با استفاده از عکاسی صنعتی شاهد پیشرفت بزرگی در کار خود باشید.

منبع:

https://baamardom.ir/?p=273281

پنجشنبه 11 مرداد 1403
بؤلوملر :