نظر امروزه سطل های زباله پارکی به عنوان یکی از کاربردی ترین محصولات در فضاهای عمومی و باز محسوب می شوند که می توانند به حفظ محیط زیست و بهداشت محیط های عمومی کمک زیادی کنند! در حال حاضر سطل های زباله پارکی در انواع مختلفی طراحی و ساخته میشوند که هر کدام با توجه به ویژگی های ظاهری که دارند، میتوانند بازدیدکنندگان را تشویق به دفع صحیح زباله های خود و زیبا نگه داشتن محیط کنند. این نوع سطل ها همچنین به گونه طراحی میشوند که به سرعت بو نمیگیرند و منفذ هایی برای رد و بدل کردن هوا دارند.
 یکی از انواع پرکاربرد سطل های زباله در پارک ها، سطل های مخصوص بازیافت است! امروزه در اکثر کشور های توسعه یافته و پیشرفته، برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از سطل های زباله پارکی برای بازیافت مواد استفاده میکنند. اگر میخواهید با مزایا و انواع سطل های زباله مناسب برای پارک ها بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید.
   مزایای سطل های زباله پارکی برای بازیافت داشتن طراحی زیبا و منحصر به فرد وجود تنوع بالا در طراحی، تولید و ساخت بدنه مقاوم با دوام در برابر عوامل مختلف پوسیدگی و فرسایش هزینه پایین برای خرید و نصب جمع آوری و تفکیک زباله های محیط رنگ آمیزی در رنگ های مختلف و زیباسازی محیط مناسب برای پارک ها و فضا های عمومی شهری
   انواع سطل زباله شهری سطل های زباله شهری
امروزه در انواع طرح ها و کاربرد ها ساخته و عرضه میشوند که هر کدام ویژگی های مختص به خود را دارند. اگر میخواهید با پرکاربرد ترین و مناسب ترین سطل های زباله شهری برای بازیافت و حفظ محیط زیست بیشتر آشنا شوید در ادامه ما را همراهی کنید. سطل زباله مدل مچاله شده یکی از انواع سطل زباله پارکی که برای زباله های قابل بازیافت طراحی شده است، سطل زباله مدل مچاله است. این سطل زباله توسط فردی به اسم جان بروئر برای اولین بار طراحی و ساخته شده است. این نوع سطل زباله زیبا و مدرن مثل یک کاغذ باطله و مچاله طراحی شده است.
سطل زباله پارکی مدل صنعتی
یکی از متداول ترین سطل های زباله که در اکثر پارک ها و فضا های سبز شهری، مورد استفاده قرار میگیرد، سطل زباله صنعتی است. معمولا این سطل زباله برای محیط هایی که مقادیر زیادی زباله به طور روزانه تولید میشوند مانند محیط های صنعتی، مورد استفاده قرار میگیرد. از این سطل های زباله اکثرا برای جمع آوری کاغذ، بطری، قوطی در مکان های عمومی شهری و حتی برون شهری استفاده میکنند.
به همین دلیل میتوانند گزینه مناسبی برای جمع آوری مواد بازیافتی در محیط های مختلف شهری باشند!
سطل های زباله مدل چوبی یکی دیگر از سطل های زباله مدرن که اکثرا برای جمع آوری زباله های بازیافتی در فضاهای عمومی مورد استفاده قرار میگیرد، سطل زباله چوبی است.
سطل های زباله چوبی هزینه بسیار کمی دارند و از این رو به شما اجازه میدهند که به هر میزان که نیاز دارید، آنها را تهیه کرده و در فضا های مختلف مورد استفاده قرار دهید. باید اضافه کرد که این سطل های زباله یک بار مصرف بوده و به سادگی تمیز میشوند. همچنین باید اضافه کرد که اکثر این نوع از سطل های زباله از مواد بازیافتی ساخته میشوند و از این رو برای محیط زیست ضرری ندارند. سطل های زباله مدل چوبی باعث زیبا تر شدن محیط شده و هماهنگی خوبی با محیط اطراف خود ایجاد میکنند.
سطل های زباله ثابت مناسب برای فضا های بزرگ اگر به دنبال سطل زباله مقاوم و بادوام هستید، سطل های زباله ثابت میتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند. این نوع از سطل های زباله از پلاستیک فشرده و سنگین ساخته شده و به همین دلیل میتوانند در محیط های مختلف با آب و هوای متفاوت مقاومت خوبی از خود نشان دهند.
سطل های زباله ثابت برای جمع آوری زباله های بازیافتی در فضا های بزرگ شهری میتوانند گزینه بسیار مناسبی باشند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سطل های زباله شهری، وجود وزنه یا لنگر است که از باد کردن یا دزدیده شدن آنها تا حد زیادی جلوگیری میکند. سطل های زباله پارکی کوچک سطل های زباله کوچک به گونه ای طراحی و ساخته میشوند که به راحتی روی دیوار و در هر جایی قابل نصب هستند و فضای کمی را به خود اختصاص میدهند و از این رو برای مناطقی که فضای کمی دارند، میتوانند گزینه بسیار مناسبی باشند!
ظرفیت کلی این سطل های زباله حدود ۱۰۰ لیتر است.
در اکثر موارد از این سطل های زباله برای صرفه جویی در فضا استفاده میکنند. سطل های زباله فولادی گالوانیزه از دیگر سطل های زباله ای که برای فضا های شهری بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند، میتوان به سطل های زباله گالوانیزه اشاره کرد. این نوع سطل های زباله در انواع مختلفی طراحی و ساخته میشوند از این رو شما میتوانید مدل های کوچک تر این سطل های زباله را نیز سفارش داده و خریداری کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سطل های زباله، گالوانیزه بودن آنها است!
گالوانیزه راهی برای ایجاد یک پوشش محافظ روی آهن یا آلومینیوم است که این پوشش در طولانی مدت از فرسایش و زنگ زدگی فلز تا حد زیادی جلوگیری میکند. سطل های زباله پارکی چرخ دار نمونه دیگری از سطل های زباله که اکثرا برای جمع آوری زباله های قابل بازیافت مورد استفاده قرار میگیرند، سطل های زباله چرخ دار است. این سطل ها قادر هستند تا چندین کیسه و محموله را در خود جای داده و با استفاده از چرخ هایی که دارند میتوانند به هر مکان منتقل شوند!
 برای اینکه از انتقال این سطل های به هر مکان جلوگیری کرد، میتوان دسته این سطل ها را به مکانی وصل کرد و هر زمان که نیاز بود، آن را آزاد کرد. سطل های زباله پارکی پلاستیکی یکی از ویژگی های بارز سطل های زباله پلاستیک، مقاومت و دوام بالای آنها در برابر عوامل مختلف پوسیدگی مانند نور آفتاب، شرایط آب و هوایی مختلف، ضربه و… است!
معمولا در طراحی و ساخت این سطل های زباله از پلاستیک ضخیم تر استفاده می کنند تا دوام بیشتری داشته باشند و بتوانند وزن زیادی را تحمل کنند. از این سطل های زباله در مکان های عمومی مانند پارک ها، باغ ها و… استفاده میشود. سطل های زباله فلزی دلایل مختلفی وجود دارد که در اکثر مواقع، افراد سطل های زباله فلزی را به جای مدل های پلاستیکی انتخاب میکنند!
سطل های زباله فلزی با توجه به دوام و مقاومت زیادی که دارند قادر هستند وزن زیادی را تحمل کنند. همچنین سطل های زباله فلزی بر خلاف پلاستیکی در برابر دما بالا و پایین واکنش خاصی نشان نمیدهند. یکی از دلایل اصلی که اکثرا از سطل های زباله فلزی در محیط های شهری استفاده میشوند این است که این مواد بوی زباله ها را به خود جذب نمیکنند. سخن پایانی سطل های زباله پارکی مناسب برای بازیافت دارای انواع مختلفی هستند که در این مطلب سعی شد تا برخی از محبوب ترین و کاربردی ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

تمامی سطل های زباله معرفی شده در این مطلب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای محیط های بزرگ گزینه مناسبی هستند. شما میتوانید با ورود به فروشگاه تفریح سازان، انواع مختلف سطل های زباله شهری مناسب برای بازیافت را با بهترین ترین قیمت تهیه کنید.
منبع: 
https://fa.shafaqna.com/?p=1756125

یکشنبه 17 تیر 1403
بؤلوملر :